Skoda sarbatoareste in aceasta perioada 10 ani din momemtul lansarii pe piata a modelului Octavia III, masina care a fost un real succes pentru VAG in Europa.
Diferenta principala dintre o Octavia II si Octavia III este utilizarea in premiera la Skoda a platformei MGQ lansata deja pe Golf 7 la VW.
Octavia III a fost un real succes al celor de la Skoda pentru ca fost ultima Octavia cu o gama de motorizari complete, adica clientul putea alege de la micutul si problematicul 1.2 TSI de 85 CP pana la un 2.0 TDI de 150 CP care ramane cea mai buna solutie si in prezent.
Un motor rafinat si performant a fost cel pe benzina 1.8 TSI de 180 CP care merita cumparat doar daca a avut segmentii schimbati in garantie de catre Skoda.
Cei care vor sa mearga peste 1.000 de km cu un plin trebuie sa aleaga fara discutii motorul 1.6 TDI de 105 CP si 250 Nm in versiunea cu transmisie DSG7.
FACELIFT IN 2017
In anul 2017 Octavia III a primit un facelift care a complicat extrem de mult design-ul frontal al masinii, acum aparand patru blocuri optice patrate in loc de cele traditionale.
Sub capota apare si motorul 1.0 TSI nerecomandat in nici o situatie pentru ca vorbim de o masina de clasa medie cu o greutate la gol destul de mare.
O parte buna este insa aparitia motorului 1.5 TSI cu 4 cilindri care in afara de un mic recall in 2018 nu a afisat mari probleme in cadrul grupului VAG.
CE MOTORIZARE ALEGEM?
Recomandarea Autolatest este sa NU cumperi o asemenea masina cu motoarele 1.2 TSI, 1.0 TSI si 1.4 TSI in orice varianta, iar daca alege una diesel DSG nu uita ca aceasta Octavia III chiar a avut probleme cu aceasta transmisiei remediate inca din garantie.
Noi recomanda doar motoarele diesel 1.6 si 2.0 TDI, insa si gama 1.5 TSI de 150 CP. Motoarele TGI cu gaz comprimat sunt inutile pe piata din Romania pentru ca nu avem o retea de alimentare CNG!
Nu cumparati masini fara carte service, si in special nu cumparati masini SH din Romania pentru ca aici cu siguranta vei pierde bani!
O masina Skoda Octavia III se achizitioneaza din Europa de Vest din parcul auto al unui dealer Skoda cu garantarea numarului de km, a reviziilor si a mentenantei in timp mai ales ca vorbim deja de o masina cu 10 ani vechime.