Seful Dacia Denis le Vot a declarat ca motoarele pe GPL sunt noile diesel la capitolul performante si emsiii de CO2.
Acesta a spus ca diesel-ul iese din gama Dacia, iar locul sau este luat de catre motoarele pe GPL pentru ca sunt mult mai ecologice si ofera performante reale chiar mai mari.
In test motorizarea 1.0 TCe pe GPL are un cuplu motor mare si ofera reprize chiar mai bune pe GPL decat pe benzina pentru ca harta de injectie permite motorului sa ofere mai multi CP si mai multi Nm atunci cand ruleaza pe gaz.
Diesel-ul este o solutie “moarta” pentru gama Dacia, iar anul viitor vom vedea motoarele 1.3 TCE insa si 1.0 TCE cu un sistem mild-hybrid care este de fapt un alternator marit si un acumulator montat in portbagaj de maxim 1.5 kwh.
Pana atunci Seful Dacia Denis le Vot spune ca GPL-ul devine cel mai important combustibil pentru toate masinile Dacia din prezent si pana in 2025 cand intra in vigoare normele Euro 7.