In ultimii ani au aparut pe piata auto din Romania sute de unitati service asa zis specializate in repararea de transmsiii automate care din pacate nu fac decat sa duca la distrugerea acestor transmisii.
Acum daca vrei sa aflii ceva despre cutia ta cauti pe internet si descoperi sute de unitati service care, cica sunt specializate in reparatia de cutii automate, service-uri care din pacate nici macar nu sunt autorizate de catre RAR.
Mai mult decat atat, aceste service-uri promoveaza serios o anumita marca de ulei care este “miracol’ pentru orice cutie automata si care din pacate duce la distrugerea acestor transmisii.
De vina este evident aparatul miraculos care functioneaza conform principiului Tim Eckart care nu face decat sa inlocuiasca cu presiune uleiul vechi cu unul nou.
In realitate noul ulei este fortat prin intregul circuit al transmisie, adica gunoaiele si depunerile din radiator si conducte intra direct in cutie. Plus ca acest procedeu nu repara prin minune problemele reale din transmisie precum discurile sau uzura convertorului de cuplu.
Asa ca sfatul nostru este sa inlocuiesti uleiul din cutia ta de viteze cu unul recomandat de producator! Daca cutia este ZF pui ulei ZF, iar daca cutia este Toyota sau Aisin pui ulei Aisin sau Toyota.
Utilizarea oracarui alt ulei decat cel recomandat de producator duce la pierdere orcarei garantii.
DESPRE ULEIUL DE TRANSMISII RAVENOL
In realitate cei care vor sa te “ajute ieftin” cu o revizie la cutia automata nu vor decat sa-ti schimbe uleiul in cutie cu faimosul brand Ravenol care din pacate este un comerciant din Germania care nici macar nu are o rafinarie pentru realizarea acestor uleiuri specializate.
Adevarul este ca Ravenol cumpara uleiul de cutii si de motor de la producatorii de renume precum Shell, Total sau Mobil dupa care impcheteaza acest ulei intr-un format care da bine la imagine ( Made in Germany in loc de Imbuteliat in Germania).
Cei care utilizeaza acest ulei in Romania sunt “fortati” de catre importatorul Ravenol in Romania sa nu foloseasca acest apart decat cu acest tip de ulei care printre altele are un pret de achizitie extrem de mic.
Sa vinzi 100 de litri de ulei de cutie automata de acest fel necesita cateva masini unde schimbul sa fie realizat rapid cu faimosul aparat.
Mai jos vezi cum schimba baietii destepti uleiul intr-un Mercedes ML, respectiv arunca mult laudatul ulei Ravenol intr-un bidon mizerabil, dupa care evident cu faimosul aparat intra direct in cutie!
Sursa: TesteAuto si Tim Eckart Germania s