Daca te uiti putin pe anunturile de masini second hand din Romania descoperi ca modelele de top BMW Seria 5 din anii 2000 cum este celebra serie E60 se vinde cu un pret extrem de mici de aproximativ 4.000-5.000 euro.
Totul pare ok pentru ca vorbim de masini diesel cu 15-16 ani vechime, insa daca ne uitam putin pe piata de masini SH din Germania vedem ca aceasta serie de masini E60 are un pret de pornire de 1800 euro, adica are un pret real de achizitie de maxim 1500 euro.
Aceste masini au in medie peste 350.000 de km, iar samsarul nostru vinde aceasta masina cu 150.000 km dati inapoi insa si cu 2.000 euro mai mult.
Marea problema este ca samsarii inca prind in Romania pentru ca romanul este prost si vrea ca masina sa fie asa:
-trebuie neaparat sa afiseze sub 200.000 de km ( chiar daca in realitate au peste 400.000 de km!)
-vrea neaparat un E60 diesel ( romanii fug de benzina chiar daca alea au in realitate doar 150.000 de km!0
-trebuie neaparat sa fie cu transmisie manuala ( ca daca au automate acestea se strica si costa mult reparatia!), iar romanasul nostru uita ca un ambreiaj+volanta cu masa dubla si montaj costa peste 4.500 lei.
Si daca samsarii se vor oftica cand citesc acest articol si spun ca au platit 600 de euro pentru transport, trebuie spus ca acesta este de fapt 300 de euro din Germania ( 1500 euro masina +300 transport= 1800 euro pret cu totul in Romania!).
Sfatul nostru este ca daca tot vreti un E60 diesel incearca sa negociezi cu samsarul pana cand pretul ajunge undeva in jur de 2500 euro! Tot ce sare de acest nivel recomandarea noastra este sa alegeti o masina din Germania sau Olanda!