Consumul motorului pe benzină de intrare în gamă este cu 17 procente mai mic decât la varianta echivalentă din a doua generaţie (emisiile de CO2 sunt mai mici cu 21 procente).
În acelaşi timp, inginerii au reuşit să îmbunătăţească parametrii importanţi care sunt relevanţi pentru dinamica de conducere, cum ar fi acceleraţia şi viteza maximă. Cuplul maxim este de 95 Nm (de la 3.000 la 4.300 rpm). Modelul 1.0 MPI/44 kW vine cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte de viteză şi este disponibil doar în versiunea hatchback a noii Skoda Fabia.
Noul motor cântăreşte doar 72 de kg. Prin urmare, motorul uşor contribuie în mod semnificativ la masa proprie redusă a noii Fabia, care este de numai 980 kg.
Motorul mai puternic 1.0 MPI/55 kW (75 CP) înregistrează un consum de combustibil de 4,8 l/100 km, ceea ce corespunde unor emisii de CO2 de 108 g CO2/km. Pentru puterea adăugată, designerii motorului au adaptat sistemul de management al motorului. Puterea maximă este de 55 kW la 6200 rpm (între 5.000 rpm şi 6000 rpm la modelul de 44 kW). Cuplul maxim este neschimbat, respectiv de 95 Nm de la 3.000 la 4.300 rpm.
Modelul 55 kW 1.0 MPI vine cu o cutie de viteze manuala cu 5 trepte de viteză.