Colapsul total al industriei auto din Rusia a fortat Moscova sa gaseasca solutii pentru a mai putea da rusilor optiunea de a cumpara autobuze si utilitare noi.
Un prim pas dupa lansarea fostei fabrici Renault cu masini construite 100% in China, este relansarea productiei vechiului motor ZMZ-520 din anii 60.

Motorul in cauza este o mizerie tehnologica pentru ca si in 1960 era complet depasit de ceea ce ofera pe atunci Germania sau SUA.
Sa oferi in 2023 un motor V8 de aproape cinci litri si 123 CP reprezinta o intoarcere in timp, utilitarele care vor avea acest motor vor avea performante demne de anii 50 in SUA.

In URSS doar autobuzul de clasa mica PAZ avea acest motor V8 ZMZ-520, consumul mare si rata mare a problemelor tehnice fiind de fapt motivul pentru care PAZ nu a avut succes si in celelalte tari comuniste.














Că acel motor avea doar 124 CP este complet greșit. De ce? Fiindcă standardele rusești nu sunt echivalente cu cele occidentale. Țările din est își măsurau puterea motorului in standard DIN. Adică motorul complet echipat. Cei din occident au standard SAE. Adică puterea motorului fara echipament: servo frana, servo direcție, generator curent, filtre, pompa apa,pompa alimentare, pompa injecție, pompa presiune ulei, toba eșapament. Așa că motoarele lor aveau în SAE mai mulți CP decât cele în DIN. Rușii aveau standardul GOST. Adică puterea vehiculului complet echipat, cu caroserie, atenție, la roata. De aici și diferența de putere.