In timp ce presa propagandista apropiata baietilor “destepti” lauda marile realizari ale Romaniei, in realitate stam atat de prost incat orice comparatie cu tarile de langa noi ne tranforma imediat intr-o tara agrara.
Si cand spunem asta ne uitam la un raport km de autostrada vs suprafata tarii si vedem ca Romania are doar 5.33 km de autostrada la fiecare 1000 de km2, in timp ce Bulgaria se mandreste cu 8.07 km la aceeasi spuprafata.
Pana si Serbia care nu este in UE si care nu are BANI GRATIS DE LA UE pentru infrastructura afiseza 12.99 km de autostrada raportat la 1000 de km2.
Ungaria are 19.3 km de autostrada la 1000 de km2 chiar daca populatia tarii este aproape la jumatate fata de cea a Romaniei, in Ungaria fiind in folosinta peste 1.800 de km de autostrada.
In Romania inca nu putem sa vorbim decat putin peste 1.000 de km autostrada.
Ungaria are 26 de șosele de mare viteză – 13 autostrăzi și 13 drumuri expres. Ungaria a depășit borna simbolică de 1.000 de km în 2007. La finalul anului trecut rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din Ungaria măsura circa 1.812 km, cu lucrări începute pentru alte câteva noi autostrăzi (M4, M44, M49).
În 2004, când Polonia a aderat la UE rețeaua de drumuri rapide măsura 780 de km. Acum, conform celor mai recente informații, la început de 2025 rețeaua de drumuri de mare viteză din Polonia măsura aproape 5.206 de kilometri. O creștere de aproape 7 ori de când face parte din UE.
Datele furnizate de Institutul Național de Statistică (INS) in 2020 arată că România este in continuare ca acum 2000 de ani în ceea ce privește starea drumurilor, pentru ca aproape o treime (32,8%) din drumurile țării sunt pietruite și de pământ.