Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Renault se uita cu tristete la istoria sa cand in 1983 avea un Fuego Turbo 1.6 de 132 CP si acum vinde doar un L3 1.0 SCe de 65 CP

In ciuda faptului ca romanii sunt in general fani dedicati pentru toate masinile germane, realitatea crunta pentru acestia este ca in urma cu mult timp fracezii produceau motoare de top despre care am uitat.

renault fuego turbo, renault 1.6 turbo 1982, renault 1.0 sce 65 cp, istoria renault motoare, renault motoare nissan, autolatest

In anii 80 VW avea pe Golf I un motor diesel 1.5 aspirat de 50 CP/80 de Nm, in timp ce un Renault Fuego Turbo avea sub capota un senzational motor 1.6 Turbo de 132 CP si 205 Nm.

dacia logan 1.0 sce 65 cp, cel mai slab motor dacia, 1.0 sce fara turbo, 0-100, pret, logan essential, consum, probleme depasiri, autolatest

Renault a fost, fara discutii unul dintre cei mai importanti producatori de motoare, acest 1.6 Turbo cu un carburator Solex 32 si cutie manuala cu trepte pe Fuego permite masinii sa atinga fara probleme o viteza de 200 km/h.

Din pacate, acum in 2023 vedem cum Renault NU mai are motoare pe benzina 100% concepute de ei francezii oferind doar motoare de origine Nissan concepute pentru Renault, adica motoare cu o fiabilitare discutabila.

renault fuego turbo, renault 1.6 turbo 1982, renault 1.0 sce 65 cp, istoria renault motoare, renault motoare nissan, autolatest

dacia logan 2019, pret rabla logan 2019, pret rabla logan 2021, pret rabla logan 3 2023, pret mare dacia 2023, autolatest, liste preturi dacia 2023, drive test logan 2023, probleme motor 1.0 tce logan, 1.0 sce logan 2

Renault a sistat conceperea si productia de motoare pe benzina in 2014 cand au intrat in vigoare normele Euro 6, de atunci si pana in prezent la 1.0 TCe fiabilitatea a scazut constant.

renault fuego turbo, renault 1.6 turbo 1982, renault 1.0 sce 65 cp, istoria renault motoare, renault motoare nissan, autolatest

Si ca fapt divers, un Fuego Turbo de acum 40 de ani avea pe puntea spate discuri de frana, nu tamburi low-cost cum vedem pe toate masinile Renault de volum din ultimii 10 ani!

renault fuego turbo, renault 1.6 turbo 1982, renault 1.0 sce 65 cp, istoria renault motoare, renault motoare nissan, autolatest

DETALII TEHNICE  RENAULT FUEGO Turbo

Type: 4 in-line cylinders, 8 valves 1 lateral camshaft
Position: Transverse Front Power
supply: 1 single-body Solex 32 “blown” carburettor + 1 turbocharger (0.75 bar) with air/air exchanger Displacement
in cm3: 1565
Bore x stroke: 77 x 84
DIN hp power at rpm: 132 at 5500
Power per liter in hp: 84.34
Maximum torque in Mkg at rpm /min: 20.4 at 3000

TRANSMISSION
Front
Gearbox (ratios): 5 manual.

WHEELS
Brakes: 2 front ventilated discs (Æ 259 mm) and 2 rear solid discs (Æ 254 mm).
Tires: Pirelli or Good Year 185/65 HR 14

PERFORMANCE
Maximum speed in km/h: 200
400 m DA in seconds: 16.8
1,000 m DA in seconds: 30.9
0 to 100 km/h: ND
0 to 200 km/h: ND
Average consumption: 9 l/100 km

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

Articole Interesante

Alte Stiri

23 COMMENTS

  1. Sunteti niste prosti ,facuti gramada !O sa vina vremea ,daca continuati asa,cand o sa va uitati cu nepotii la natura din casa dar nu pe fereastra ci doar in filme ,de epoca.Asta daca o sa apucati vremurile alea,voi astia mai tineri !Adica 50 de ani e mult…O sa mai vb ,sper,si peste inca 20 cand inundatiile,incendiile si uraganele or sa fie la ordinea zilei ,oriunde pe glob.Sa va vad atunci cat de aroganti o sa mai fiti.Cebo sa respirati,ce o sa beti (ma refer ka apa potabila) si ce o sa puneti pe mese.O sa iesiti la vreo instalatie automatizata de mentinere a vietii in buncar(sa o reglati manual ca s-a stricat antena ori reteaua si nu se mai poate face asta din adapost)doar in costume speciale…Ghiolbani de ev mediu nascuti tardiv ,spalati pe creier de religie !Umbra pamantului degeaba…

  2. Cris,sunt de acord cu ce-ai spus dar la final ai dat cu bățul in baltă nu cum sunt cei spălați pe creier de religie ci exact cum fac bombardierii și cocalarii la care nu există organul respectiv!

  3. Pentru Familia lu Pulescu.La cat esti de …… ca noaptea normal ca gandesti asa.Toate cazanele indiferent de anul de fabricatie sa fie taxate cu de pana la 100% cu taxa speciala de poluare.Sau tot ce este sub E5 sa nu mai poata circula pe strazi.

    • Crezi ca toata lumea isi permite masini noi care sa fie blande cu mediul? Fiecare isi ia dupa posibilitati o masina care sa le acopere nevoile. Da, unele polueaza mai mult ca altele. Acum ce sa faca oamenii, sa nu mai cumpere o masina daca nu au bani de una prietenoasa cu mediul? Sa nu exageram. Cu totii plecam de la un nivel. Nu ne nastem cu rolls royce la poarta.

  4. Nu sunt fan renault, dar toate articolele voastre scriu doar despre ei si de obicei, doar in mod negativ.. Mai cautati pe google….sunt si alte masini, ca deveniti obositori….

    • ….din pacate pentru tine nu cunosti faptul ca Dacia si Renault sunt cele mai vandute masini din Romania, adica suntem in masura sa aratam adevarul despre problememe lor!
      Degeaba vorbim de Ifiniti sau Acura daca nu conteaza pentru piata din Romania!

  5. Bai, dacă sug pixul sau nu ăștia ne baga în groapa, ușor ușor.
    Ca încep cu… Nu mai ai voie sa… Hota, centrala, schimbător de căldură, aragaze, gaze, vaca, caca, apa, pupi, și rămâne Pipidi… 👍🤕🥶🥵
    Ce naiba e greu de prevazut, de apreciat ca viata devine de rahat…
    Ca asa vor Ei, Aia…
    Care. Cine, cine o sa mai vina la cina, chiar dacă va fi de Mare Taina, cu un Rath burger asezonat cu ceva știr sau Marea trufanda păpădia… De la marginea șanțului…
    Bai, Deșteptarea ca din Somnul asta de Veci în care ne adâncira Nemernicii de Tirani, parca asa e imnul…. Nu?
    Vai de Mamele noastre și ale noastre ca vad în ce hal ne-am spălat pe Creier din 89 cu 2 în unul.
    Hai, Sus la Viata, ca moartea și tiranii curg Gârlă… 👍👍👍
    Doamne ajuta!!!
    La ce vreau eu.
    Asa va fi!
    Amin!!! 🙏🙏🙏
    Adică numai bine bai Fraierilor, pentru toată lumea… 👍🤪🤪🤪

  6. Motoarele Nissan sunt motoare cu o fiabilitare discutabila? Cred ca nu esti intreg la minte dle ziarist , TOATE motoarele absolut TOATE (cele pe benzina) produse de firme japoneze si sud-koreene , sunt de o calitate EXCEPTIONALA, oamenii aceia sunt cu cel putin 100 de ani inaintea europenilor, in materie de proiectare si productie de motoare auto pe benzina , mai buni decat oricare firma europeana. Am avut Nissan Pathfinder 2006, 4000 cmc, motor aspirat ,cumparat cu 450.000 km la bord si l-am dat la 685.000 km , era absolut exceptional motorul,masina in general, desi consuma 18 litri / 100 km iarna si cam 21-22 vara cu AC pornit , dar nu conta , caci l-am folosit intr-o tara araba mare producatoare de petrol , unde litrul de benzina costa atunci cam 1,05 lei ,in bani Romanesti .Ca reparataii am “investit” in el doar circa 300 lei in cei 4 ani cat l-am folosit , in conditiile aspre din industria petroliera in care lucram (desert, calduri de peste 50 grade, etc… )

    • …….prietene vorbim de 1.6 MPI Euro 6 care au fost montate si pe Duster I si II facelift in comparatie cu vechiul motor 1.6 MPI Euro 2-5 de Renault!
      Vezi ca aceelasi motor este gasit si pe Jogger Hybrid 2023 si multi deja stiu ce probleme sunt cu el!
      Tu compari un V6 de 4 litri cu un 1.6 MPI Euro6?!? 🙂

  7. Natură oricum nu mai avem prea mult prin România pentru că au avut grijă cei din UE de ea, dar ne inundă cu mașini electrice cică salvăm natura 🤣 , pădurile tăiate de Austria nu reprezintă o gaură neagră?

  8. Problema este mai complexă decât pare la prima vedere și poluarea este doar un pretext. Scopul este sa te chinui,să te frustrezi,să plătești din greu,cat mai des și cat mai mult,să renunți la un lucru bun și fiabil pentru un coteț electronic din plastic… De ce nu se fabrică cu motoare mai mari? Pentru că ar scădea consumul! “verzii” nu vor nici în ruptul capul s-a admită acest fapt.

  9. Niciodată francezii n’au reușit să fie la nivelul de fiabilitate al mașinilor japoneze,,motorizările Nisan , erau printre cele mai fiabile din lume , implicarea francezilor in producerea motoarelor franco -japoneze nu a făcut decât să pateze imaginea fiabilității japoneze

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente