Spunem aceasta deoarece noua reclama pentru modelul Clio Symbol ataca clar si explicit doua alte branduri apreciate la noi in tara. Pentru a incepe acest reportaj cum se cuvine trebuie sa spunem ca Romania este o tara in UE si acest lucru trage de la sine o anumita conduita profesionala care trebuie sa fie ingradita de anumite legi comunitare. Astfel, unul din principiile de baza ale publicitatii in UE este acela ca daca vrei sa promovezi un produs ( fie ca sunt biscuiti, masinim sau tancuri) trebuie sa-ti prezinti produsul respectiv intr-o aura singulara fara a mentiona direct de produsele concurentei. Se pare insa ca Renault nu a citit foarte bine aceasta lege europeana si utilizeaza fara menajamente regulile aplicate peste ocean in SUA.
Deci, dragi oameni de marketing si de produs made by Renault aceasta publicitate agresiva nu are ce cauta pe un panou publicitar in Romania, si in sepecial daca este de marimea unui bloc in plin centrul orasului! Un al doilea capitol care pur si simplu ne-a revoltat cel mai mult este faptul ca realizam ca marca franceza in Romania nu stie sa-si promoveze un produs intr-un segment de piata. Spunem aceasta deoarece vechiul ( sorry nou !) Clio Symbol nu are nimic de a face cu Skoda Octavia Tour sau Opel Vectra B.
Fratilor Clio este o masina de clasa mica si concureaza cu modele precum Skoda Fabia sau Opel Corsa, iar pentru o mai bine cunoastere a pietei o Skoda Octavia face parte din segmentul compact deoarece utilizeaza platforma tehnica a VW-ului Golf IV.