Noutatile principale se afla sub capota, acolo unde motorul cu patru cilindri a fost modificat pentru a livra 265 de cai putere si 360 de Nm, cu 15 cai si 20 de Nm in plus fata de ceea ce oferea versiunea de serie. Plaja de cuplu este generoasa, cuprinsa intre 3000 si 5000 de rotatii, iar presiunea in turbina a crescut de la 2.0 la 2.5 bari. Aportul de putere se simte si la nivel de performante, timpul acceleratiei de la 0 la 100 de km/h imbunatatindu-se cu 0.1 secunde (6.0 secunde), asemeni vitezei maxime, care ajunge acum pâna la 254 km/h. Chiar si asa, inginerii francezi au reusit sa isi puna amprenta asupra consumului, care inregistreaza, in ciclu mediu, o valoare de 8.2 litri/100 de km (cu 0.2 litri/100 de km mai putin decât versiunea de baza) si o cantitate de emisii de 190 g/km.
Versiunea Megane RS Trophy pastreaza sasiul Cup si diferentialul cu alunecare limitata al modelului de baza, insa adopta o serie de pneuri mai performante, mai exact un set de patru anvelope Bridgestone Potenza RE050A inspirate din Formula 1. Cauciucurile garanteaza un zgomot la rulare mai mic, o aderenta si o stabilitate mai bune.
La nivel vizual, Megane RS Trophy se individualizeaza cu ajutorul acoperisului de culoare neagra, care contrasteaza perfect cu galbenul caroseriei, deja traditionalul Sirius Yellow. Nu lipsesc vinilurile speciale, eleronul posterior, placuta cu numarul exemplarului, jantele Gloss Black Steev de 19 inch si etrierele rosii. Clientii mai primesc lumini LED precum si posibilitatea de a alege din trei tipuri de culoare pentru caroserie: Glacier White, Etoile Black si Casiopee Grey. Pentru interior, francezii au pastrat scaune de provenienta Recaro si aceeasi personalizare atenta, cu logo-uri specifice.