Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Renault 5 a implinit 50 de ani din momentul lansarii pe piata din Franta

Renault sarbatoreste cinci decenii din momentul in care a pus la vanzare in Franta a celebrului Reanult 5.

Masina a venit ca un succesor pentru Renault 4 si a devenit la scurt timp un bestseller pe toate pietele inclusiv cea din Germania unde VW nu avea nici un concurent direct.

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

Putin stiu ca Renault 5 avea o gama completa de motorizari cu tractiune pe puntea fata, in timp ce VW inca producea banala broscuta cu motor spate racit pe aer!

Renault 5 a devenit cea mai vandută mașină din Franta in perioada 1972-1986,cu o producție totală care depășește 5,5 m într-o perioadă de 14 ani și o face cea mai populara masină a Frantei.

ISTORIE RENAULT 5

Gama începe cu o versiune L care folosește motorul de 4 CV de 782  cm 3 („  motor Billancourt  ”) al Renault 4 . Prezentarea exterioară este simplificată: nu există garnituri cromate pentru parbriz și lunetă, nici bandă cromată pentru panourile basculante și roțile identice cu Renault 4. Pentru modelele din 1975, garniturile roților sunt omise. Pentru 1977, Renault 5 L va fi numit simplu Renault 5 primind „motorul Billancourt” 845  cm 3 al Renault 6 .

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

Modelul 5 TL oferă motorul de 5  CP 956  cm 3 cu cinci rulmenți de la Renault 8 („ motorul Cléon-Fonte ”) proiectat de inginerul René Vuaillat și echipamente mai decente: cotiere de ușă, scaune față înclinate, raft spate acoperire bagaje și încălzit luneta.

Frâne cu disc frontal cu jante perforate. Indicatoare frontale albe pentru 1973 până în 1978. Pentru 1974, diferitele sigle cromate dau loc rombului Vasarely din față și o nouă insignă de plastic negru în spate. Pentru 1979, capacele roților sunt șterse.

În aprilie 1974 , a apărut modelul 5 LS ( 155  km / h ), prima variantă sportivă a modelului R5, echipat cu un 1.289  cm 3 dezvoltând 64  CP , roți elegante, ștergător spate și evacuare spate (este lateral pe L și TL). În comparație cu modelul 5 TL, echipamentul modelului 5 LS este îmbunătățit: frâne asistate, faruri cu iod, pârghie de viteze montată pe podea, tablou de bord și volan în spumă, tahometru, contor de parcurs, brichetă și podea cu mochetă.

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

Cutia de viteze de tip 354 rămâne cu 4 trepte. 5 LS vor deveni 5 TS în gama 1975, prin adăugarea așa-numitelor scaune complete (încorporează tetiere tip ajurat), o consolă centrală și lumini de mers înapoi. Pentru 1977, va adopta geamuri spate pe jumătate deschise.

În februarie 1976 , modelul 5 GTL și-a făcut apariția cu un motor de 1.289  cm 3 , refăcut pentru economie de combustibil (4,7 L / 100 conform producătorului).

Modelul 5 GTL se distinge prin benzile sale de protecție din plastic care extind bara de protecție, roțile sale elegante și luminile de mers înapoi. Pentru 1978, va adopta geamuri spate semi-deschise, precum modelul 5 TS. 5 GTL va deveni cel mai bine vândut R5.

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

În martie 1976 a fost lansat modelul 5 Alpine, care atingea 175  km / h . Are un motor de 1397  cm 3 dezvoltând 93  c și o cutie 5 raportează Renault 16 TX. 5 Alpine este recunoscut prin decorul său specific “A5” pe lateral, hayonul și capătul capotei, barele sale de protecție negre cu spoiler frontal și faruri de ceață integrate, oglinda exterioară în formă de carcasă și jantele sport din tablă de tip Gordini.

Pentru 1978, primește jante din aliaj tip “bobină”. Pentru 1979, interiorul s-a schimbat aproape în totalitate cu scaune noi și un nou tablou de bord, dar volanul a rămas același. La sfârșitul anului 1976, o versiune Coupe a 5 Alpine era destinată Renault 5 Elf Coupe.

Alpine se numește Gordini în Regatul Unit, unde Sunbeam a înregistrat numele Alpine.

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

Renault 5 Automatic din 1982.
În ianuarie 1978 , 5 Automatic 1300 a fost echipat cu o cutie de viteze automată, un acoperiș negru din vinil (cu excepția opțiunii trapei de pânză), jante elegante, precum și scuturi laterale și benzi. În f, deplasarea merge de la 1.289  cm 3 la 1.397  cm 3 .

Renault 5 Prima Genratie 1972-1985

  • B1B 0.8 L (845 cc or 51.6 cu in) 8-valve I4; 37 PS (27 kW; 36 hp); top speed: 126 km/h (78 mph); 0–100 km/h (62 mph): 22.3 s
  • C1C (689) 1.0 L (956 cc or 58.3 cu in) 8-valve I4; 42 PS (31 kW; 41 hp); top speed: 130 km/h (81 mph)
    also with 44 PS (32 kW; 43 hp); top speed: 135 km/h (84 mph)

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

Renault 5 Turbo

  • C1E (688) 1.1 L (1,108 cc or 67.6 cu in) 8-valve I4; 45 PS (33 kW; 44 hp); top speed: 136 km/h (85 mph); 0–100 km/h (62 mph): 21.4 s
  • 810 1.3 L (1,289 cc or 78.7 cu in) 8-valve I4; 55 PS (40 kW; 54 hp); top speed: 140 km/h (87 mph) (automatic)
  • 810 1.3 L (1,289 cc or 78.7 cu in) 8-valve I4; 64 PS (47 kW; 63 hp); top speed: 154 km/h (96 mph); 0–100 km/h (62 mph): 15.6 s
  • C1J (847) 1.4 L (1,397 cc or 85.3 cu in) 8-valve I4; 63 PS (46 kW; 62 hp); top speed: 142 km/h (88 mph); 0–100 km/h (62 mph): 21.4 s (automatic)
  • C6J 1.4 L (1,397 cc or 85.3 cu in) turbo 8-valve I4; 110 PS (81 kW; 108 hp); top speed: 185 km/h (115 mph); 0–100 km/h (62 mph): 9.1

Renault 5 facelift 1984

  • C1C (689) 1.0 L (956 cc or 58.3 cu in) 8-valve I4; 42 PS (31 kW; 41 hp); top speed: 130 km/h (81 mph)
  • C1E 1.1 L (1,108 cc or 67.6 cu in) 8-valve I4; 49 PS (36 kW; 48 hp); top speed: 150 km/h (93 mph)
  • C1J (847) 1.4 L (1,397 cc or 85.3 cu in) 8-valve I4; 63 to 68 PS (46 to 50 kW; 62 to 67 hp); top speed: 155 km/h (96 mph)
  • C1J (784-788) 1.4 L (1,397 cc or 85.3 cu in) turbo 8-valve I4; 115 to 120 PS (85 to 88 kW; 113 to 118 hp); top speed: 204 km/h (127 mph); 0–100 km/h (62 mph): 7.9–7.5 seconds
  • F2N 1.7 L (1,721 cc or 105.0 cu in) 8-valve I4; 82 PS (60 kW; 81 hp); top speed: 170 km/h (106 mph); 0–100 km/h (62 mph): 8.9 seconds

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

istorie renault 5, 50 de ani de renault 5, detalii renault 5, pret renault 5, autolatest, review, test drive renault 5

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente