Profitul Group EBIT s-a ridicat la 2,581 miliarde de euro (T2 2010: 2,104 miliarde de euro).
Profitul net s-a ridicat la 1,704 miliarde de euro, înregistrând de asemenea un nivel record (T2 2010: 1, 312 miliarde de euro), iar câştigurile per acţiune s-au ridicat la 1,51 de euro (T2 2010: 1,18 euro).
„Daimler s-a dezvoltat într-un mod foarte dinamic pe parcursul celui de-al doilea trimestru în ceea ce priveşte unităţile vândute, veniturile şi câştigurile” a afirmat Dr. Dieter Zetsche, Preşedinte al Consiliului Administrativ al Daimler şi Şeful Diviziei Mercedes-Benz Cars.
„Tendinţa foarte bună a câştigurilor este în primul rând o reflectare a intensificării expedierilor de către aproape toate diviziile. Mercedes-Benz Cars a înregistrat cele mai mari volume de până acum, dar şi cel mai mare profit EBIT trimestrial” a subliniat Zetsche.
Diviziile Daimler Trucks şi Mercedes-Benz Vans au fost, de asemenea, în măsură să crească semnificativ vânzările de unităţi, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut în toate regiunile majore de interes.
Daimler Financial Services a derivat profituri în special din costul de risc mai scăzut.
Zetsche:
„Datorită acestor excelente prime jumătăţi de an, ne încadrăm în totalitate în grafic pentru a transforma anul 2011 în unul dintre anii cei mai de succes din lunga noastră istorie corporativă.
În acest moment presupunem că profitul Group EBIT se va dezvolta într-o manieră mai avantajoasă decât am anticipat anterior şi că acesta va depăşi semnificativ nivelul celui din 2010.”
Aspectele speciale care afectează câştigurile din al doilea trimestru sunt prezentate în tabelul aflat la pagina 8.
Vânzările au înregistrat o creştere de şase procente în cel de-al doilea trimestru
În al doilea trimestru al anului 2011, Grupul Daimler a vândut la nivel mondial 527.600 de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, depăşind cu 6% cifra înregistrată în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Veniturile Daimler au crescut cu 5%, până la 26,3 miliarde de euro (T2 2010: 25,1 miliarde de euro); ajustate la efectele cursului de schimb, veniturile au crescut cu 9%.
Lichiditatea netă a activităţii industriale s-a dezvoltat foarte bine şi s-a menţinut la un nivel înalt de 11,5 miliarde de euro în data de 30 iunie 2011 (31 decembrie 2010: 11,9 miliarde de euro).
Fluxul de numerar şi plata dividendelor intra-Grup de către business-ul de servicii financiare a fost compensată de către plata dividendelor de 2 miliarde de euro pentru anul 2010.
Sub rezerva aprobării de către Consiliul de Supraveghere, Daimler intenţionează să contribuie în continuare în numerar la activele sale aferente planului german de pensii, cu până la 2 miliarde de euro în a doua jumătate a anului 2011.
La sfârşitul celui de-al doilea trimestru al anului 2011, Daimler dispunea de 266.114 de angajaţi în toată lumea (30 iunie 2010: 257.658). Din acest total, 166.840 de persoane lucrau în Germania (30 iunie 2010: 163.507).
Detalii despre divizii
Mercedes-Benz Cars şi-a continuat dezvoltarea afacerilor şi a crescut vânzările de unităţi până la un nou record de 357.600 de autovehicule în cel de-al doilea trimestru (T2 2010: 342.500).
Marca Mercedes-Benz a stabilit de asemenea un nou record, cu vânzări de 327.800 de unităţi (T2 2010: 314.400). Veniturile au crescut cu 4%, până la 14,6 miliarde de euro.
Divizia a atins un nivel record al profitului EBIT, de 1,566 de miliarde de euro (T2 2010: 1,376 de miliarde de euro).
Profitul din vânzări a fost de 10,7%, ceea ce a stabilit un nou record (T2 2010: 9,8%). Această evoluţie pozitivă a câştigurilor a fost rezultatul unei creşteri ulterioare a vânzărilor de unităţi, în special în segmentul aferent dimensiunilor medii şi în cel aferent SUV-urilor. Un mix bun de produse, preţuri mai bune şi cheltuieli mai mici legate de garanţie au contribuit de asemenea la înregistrarea unor câştiguri solide.
Au existat însă şi factori oponenţi, negativi, exercitaţi asupra câştigurilor, derivaţi din preţul crescut al materiei prime, uztilizarea mai intensă a resurselor în conexiune cu o consolidare a noilor autovehicule şi a efectelor cursului de schimb.