Una dintre cele mai indragite si dorite masini SUV de la inceputul anilor 2000 a ajuns sa fie vanduta cu un pret atat de mic incat chiar si clientii de Logan I rad cand vad aceasta situatie.
Modelul vizat se numeste Range Rover Sport L320 si a aparut pe piata in anul 2003 si a continuat sa fie produs cu un minor facelift pana in anul 2013.
Marea problema a lui Range Rover Sport L320 este motorizarea V6 HDI de origine Peugeot-Citroen de 2.7 litri care este mult prea slab (190 CP) pentru o masina cu o greutate la gol de 2.6 tone. Motorizarea PSA-Ford este un esec cand este montata pe un full size SUV, insa nu este cazul cand vedem aceeasi motorizarea pe un Citroen C5 sau un Peugeot 407.
O alta mare problema pe langa sistemul electric si calitatea de fabricatie extrem de slaba, este si cutia automata ZF6 tip 6HP care nu face fata unui moment motor de 440-520 Nm pe o masina de aproape 3 tone.
Rezultatul acestor probleme tehnice si de calitate duce automat la un pret de achizitie de 4.000 euro pentru o masina care noua costa aproape 100.000 de euro.
Mai mult decat atat, clientii stiu care sunt si costurile mari de mentenanta pentru aceste masini, piesele fiind extrem de scumpe iar manopera pentru aceste masini este la randul sau extrem de mare.
Realitatea crunta este ca aceste SUV-uri de imagine in anii 2000 vor ajunge la remat pentru ca pur si simplu nu-si gasesc clienti pe piata de masini SH!