CNAIR se pregăteÈ™te să anuleze licitaÈ›ia pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitaÈ›ie în iulie 2019 È™i a È›inut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentaÈ›ia tehnică.

Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri.
Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deÈ™i acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru maÈ™ini care să lase mediul natural intact.

Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internaÈ›ional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.

Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa È™i în acelaÈ™i timp buni de plată.
O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcÈ›ional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toÈ›i banii europeni atraÈ™i până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

IncompetenÈ›a, aroganÈ›a sau lipsa de viziune au blocat È™i vor bloca mulÈ›i ani în continuare dorinÈ›a È™oferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu È™i graniÈ›a vestică de la Nădlac.
Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat.

Mai jos vezi o lista completa a celor care au condus destinele Ministerului Transportului in ultimul deceniu! Acum vezi cine sunt cei care au controlat direct intreaga conducere a CNADNR si mai nou CNAIR!


