Pe scurt este vorba de NU DE O NOUA TAXA DE MEDIU pentru ca cea veche nu mai este valabila, ci introducerea unui impozit diferentiat pentru fiecare masina in parte.
Noi cei de la Autolatest NU SUNTEM DE ACORD cu acest nou sistem pentru ca 80% din parcul auto din Romania este mai vechi de 8 ani, iar peste 50% dintre masinile inmatriculate care merge pe soselele de la noi sunt mai vechi de 10 ani.
Noul impozit aduce pentru un sofer de Logan Euro 2 fabricat in anul 2005 un impzit anual de peste 1.000 de lei pentru simplu fapt ca acesta polueaza.
Daca conduci un Logan 1.5 dCI tot din 2005 atunci impzitul urmeaza sa fie si mai mare pentru ca un motor diesel are emisii de NOx mult mai mari decat cele ale unui motor pe benzina.
Penibilul situatiei este ca un posesor de Mercedes S500 din 1999 sa plateasca un impozit mai mic decat cel al unui posesor de Logan 1.4 MPI pentru simplu fapt ca in 1999 acest Mercedes corespundea normelor de poluare Euro 4 in timp ce Dacia Logan din 2006 nu avea decat norma Euro 2.
Ultima si poate cea mai crunta lovitura data soferilor este ca ACUM TOTI CEI CARE AU MASINI URMEAZA SA PLATEASCA UN IMPOZIT TRIPLAT fata de cel din prezent.
“Gândim un sistem modern, astfel încât să nu venim cu taxare suplimentară pe cetăţean, dar în acelaşi timp să ne asigurăm că avem autoturisme din ce în ce mai puţin poluante care să fie pe străzile noastre, mai ales în zonele unde avem aglomerări urbane. Probabil că, în săptămânile următoare, vom lansa un prim set de măsuri care să vizeze o soluţie pentru ceea ce înseamnă înlocuirea taxei de timbru”–Daniel Constantin.
O alta mare schimbare este implementarea unui sistem de taxare diferentiat pentru cei care intra in marile orase, adica cei care polueaza mai mult trebuie sa plateasca in plus pentru a intra cu masina in Bucuresti, schimbare decenta daca esti bucurestean si vezi ca in fiecare zi peste 400.000 de masini din provincie sufoca traficul.