Este incredibil dar adevarat faptul ca celebrul Program Rabla Local este un esec de proportii pentru ca Ministerul Mediului si primariile locale au pus conditii greu de acceptat.
In primul rand, in Bucuresti in majoritatea sectoarelore CAZANELE abandonate pe domeniul public NU sunt inmatriculate pe Bucuresti, si legea spune ca pot sa primeasca 3.000 de lei doar cetatenii care au domiciliu local si care au pe adresa din Bucuresti masina inregistrata cu cel putin 3 ani in urma.
“Se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.”
“Obiectul Programului constă în finanţarea nerambursabilă acordată pentru autovehiculul uzat având o vechime egală sau mai mare de 15 ani de la anul fabricaţiei, în schimbul predării acestuia spre casare”.
Adica, majoritatea rablelor “de provinicie” abandonate in Bucuresti nu se pot califica la RablaLocal, iar proprietarii lor nu mai loc la ei in sate pentru a transporta rabla din Bucuresti pentru ca pe plan local bugetele mici sunt date pe ochi frumosi acolitilor primarilor.
O alta obligativitate care pastreaza rablele pe domeniul public este faptul ca statul te obliga sa-ti cumperi o masina SH doar daca are norma Euro 5 sau Euro 6, adica primesti 606 euro ca apoi sa mai pui tu inca 4.000 euro minim pentru o masina SH produsa dupa 2010!
In conditii de criza economica grava nici un roman cu putina minte la cap nu va da masina personala care poate functiona fara probleme pentru 606 euro si un bilet de STB!
In sectorul 6 s-au inscris doar 900 de soferi, in timp ce locurile ramase libere sunt peste 4.000!
Statul a bugetat 48 de milioane de euro in 2023 pentru Programul Rabla Local, suma prea mare pentru prea putini clienti.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI