Stim ca toti romanii au aflat pana acum ca motorizarea 1.2 PureTech este “cea mai proasta” de pe piata, insa toti cei care discuta despre aceasta motorizare uita a mentiona faptul ca Stellantis a remediat toate problemele motorului incepand cu anul 2023.
Da, acum in 2024 orice masina Stellantis cumparata cu motorul 1.2 Turbo are o distributie curea schimbata si noi intervale de service, iar putini dintre cei care vorbesc despre problememe Stellantis uita a mentiona ca deja exista 1.2 Turbo cu distributie pe lant care merge cu ulei 5W30 asemenea masinilor BMW sau Mercedes-Benz.
DE CE 1.2 PURETECH ESTE CRITICAT?
In primul rand pentru ca 80% dintre masinile cu probleme din Romania au fost importate SH din Occident, si pe atunci PSA si mai tarziu Stellantis avea o politica de mentenanta complet gresita pentru aceasta motorizare unde intervalele de service erau la doi ani sau 40.000 de km, cifre complet aberante pentru un micul 1.2 cu 3 pistoane.
Si ca sa intelegi de ce motoarele mici pot sa fie extrem de andurante trebuie sa te uiti la motorul L3 de 1 litru de la Toyota sau la L4 de 1.2 de la Suzuki care merg sute de mii de km fara nici cea mai mica problema.
CU CE AU GRESIT ROMANII?
Aici trebuie spus ca romanii cred ca masinile SH importate din Vest sunt exceptional de bine puse la punct la capitolul revizii si mentenanta, iar trei revizii la 1.2 PureTech in 100.000 de km cum spune constructorul nu poate duce decat la autodistrugerea sa.
Mecanicii romani nu stiu ca la 1.2 PureTech EB2ADTS atunci cand schimbi distributia trebuie sa inlocuiesti si variatoarele, insa si sa cureti sau sa inlocuiesti sorbul din baia de ulei pentru ca acolo ajung bucati din vechea curea de distributie care blocheaza ungerea corecta a motorului.
Cand doriti sa inlocuiti kit-ul de distributie mergeti la o reprezentata Stellantis si cereti NOUA CUREA PENTR 1.2 PURETECH, kit care din pacate nu se gaseste in acest moment ca piesa aftermarket.
De asemenea tineti cont de cerintele Stellantis cand faceti aceasta schimbare, respectiv schimbati exact ceea ce spune producatorul fara a omite o garnitura sau un varitator pentru a scade factura finala.
Si in final, nu uitati ca motoarele 1.2 PureTech EB2ADTS au noi uleuri dedicate pentru noua distrubutie, ulei care nu se regaseste in comert ca afermarket, motiv pentru care Stellantis recomanda doar uleiul Total.
Si ca fapt divers, exista 1.2 PureTech EB2ADTS cu distribtuie pe lant care NU NECESITA inlocuiere, adica fiti foarte atenti la recomandarile costisitoare ale mecanicului de tip Dorel de la coltul strazii.
Toate piesele noi au o garantie in Romania de 2 ani sau un numar de km, iar daca distribuita se rupe in mai putin timp atunci trebuie sa stati linistiti ca service-ul urmeaza sa repare gratuit motorul.
CE TREBUIE SA FACI CA MASINA TA SA NU PRIMEASCA ALT MOTOR?
In primul rand trebuie sa mergi la un service specializat in motoare Stellantis si sa ceri inlocuirea completa a kit-ului de distributie cu cel nou lansat in 2023, sa ceri inlocuirea variatoarelor, inlocuire kit-ului de accesorii inclusiv fuliile, si sa ceri inlocuitea sorbului de ulei din baie ( nu curatat pentru ca este aproape imposibil).
Cu acestea schimbate si noul ulei Total in motor, masina ta trebuie sa functioneze fara probleme cel putin 100.000 de km in orice regim de trafic.
Nu cumparati masini Stellantis cu motorul 1.2 PureTech SH decat dupa o vizita la reprezentanta pentru ca doar ei pot estimat corect uzura curelei de distributie si mentenanta anterioara.
CATE VARIANTE DE 1.2 PURETECH EXISTA?
EB0 — 1.0 L (999 cc) Euro 5 50 kW (68 CP)
EB2FA — 1.2 L 1,199 cc 55 kW 75 CP
EB2F — 1.2 L 1,199 cc 61 kW (82 CP 2017-2020) (83 CP 2020-present)
EB2ADTD — 1.2 L (1,199 cc) turbo Euro 6 74 kW (100 CP)
EB2DT / EB2ADT — 1.2 L (1,199 cc) turbo Euro 6 81 kW (110 CP)
EB2DTS — 1.2 L (1,199 cc) turbo Euro 6 96 kW (130 CP
EB2ADTS — 1.2 L (1,199 cc) turbo Euro 6 100 kW (136 CP)
EB2ADTX — 1.2 L (1,199 cc) turbo Euro 6 115 kW (155 CP)
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI