Motivele pentru care românii aleg să își schimbe mașinile pot varia, de la vechimea acestora, până la defecțiuni prea costisitoare sau pur și simplu dorința de a avea un nou autoturism care să fie mai fiabil și mai ușor de întreținut. A
Am stat de vorbă cu Liviu Nae, managerul parcului auto Mogo România, care a prezentat cele mai comune probleme pe care mașinile vechi le pot avea în timp, mai ales în cazul în care acestea nu sunt verificate temeinic înainte de achiziție.
„În principal, oamenii își schimbă mașina din cauza vechimii, pentru că după ce aceasta trece de o anumită vârstă, investițiile nu mai sunt rentabile raportat la valoarea actuală a mașiniiîn piață. Din acest motiv, majoritatea oamenilor se orientează către modele mai noi, cu kilometri mai puțini, în timp ce anumiți clienți pur și simplu își doresc un model mai nou, mai confortabil sau mai mare, cu costuri de întreținere mult mai mici”, precizează managerul parcului auto.
Durata medie de viață a unui autovehicul este de aproximativ 10 ani, însă aceasta se poate
prelungi, în funcție de modul în care este întreținut și de numărul de kilometri parcurși.
Există, totuși, câteva semne clare care indică faptul că mașina este deja învechită și a venit momentul să fie înlocuită.
Cele mai comune probleme ale mașinilor
În funcție de tipul de combustibil, marca, modelul, sau vechimea mașinii, problemele care pot apărea sunt variate. De exemplu, după vârsta de 5-7 ani, la mașinile diesel încep să apară probleme pe partea de evacuare. Conducerea autovehiculului preponderent în mediul urban duce la înfundarea filtrului de particule, care nu se mai poate regenera automat.
Tot din aceeași cauză mai pot apărea probleme în sistemul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR), care pot scurta durata de viață a mașinii și pot cauza daune severe la nivelul motorului.
Pentru mașinile pe bază de benzină, problemele sunt în special legate de catalizatoare sau sonde de combustibil de amestec.
Vechimea autovehiculului și uzura
Cu cât autovehiculul este mai vechi, cu atât defecțiunile care pot apărea sunt mai multe și
reparațiile mai costisitoare. Uzura avansată a motorului poate conduce și la creșterea noxelor emise, ceea ce îngreunează obținerea certificatului ITP. În astfel de cazuri, este recomandată înlocuirea autovehiculului, decât repararea defecțiunilor care au un cost mult prea mare raportat la valoarea în piață a mașinii.
„Atunci când o mașină are deja o vechime destul de mare, de la 12 ani în sus, costurile de
reparație nu se mai reflectă raportat la valoarea mașinii în piață. În general, turbinele,
injectoarele, valvele EGR și filtrele de particule sunt mai costisitoare. Un cost de reparație, în primă fază, a unui filtru de particule este de aproximativ 1.000 de lei, iar înlocuirea e cu
siguranță undeva la 3.000-4.000 de lei.
Pentru o mașină mai veche de 10 ani, la o valoare în piață de 3.000 de euro, reparațiile clar nu mai sunt rentabile și ar trebui înlocuită”, continuă Liviu Nae.
Mogo, soluția pentru cei care vor să obțină finanțare pentru înlocuirea mașinii
Mogo România oferă o soluție de finanțare rapidă celor interesați de achiziționarea unei mașini second-hand. Mogo este o soluție fintech ce integrează două canale mari de distribuție, fie prin intermediul unui dealer sau direct din site, clienții pot selecta mașina dorită, completează formularul de aplicare, iar, în urma aprobării, contractul poate fi semnat digital. În mai puțin de 1 ora pot fi la volanul mașinii alese.
„Lucrăm constant la îmbunătățirea soluțiilor noastre, pentru a le oferi clienților o experiență
cât mai eficientă. Ne concentrăm pe optimizarea procesului de aplicare, cât și pe scurtarea
timpului de aprobare, astfel încât clienții noștri să poată achiziționa un autovehicul într-un
timp cât mai scurt cu putință”, explică Andrei Constantin, Managerul de Vânzări al Mogo
România.