Noul model are o caroserie mult mai mare decat cea a generatiei precedente si face din acest model un concurent de seama pentru masinile din clasa imediat superioara, respectiv clasa compacta inferioara.
Panda 2012 se prezinta clientilor acum drept un model care ofera un spatiu interior foarte mare unde cei mai castigati sunt pasagerii din spate care benefeciaza de un spatiu mare la nivelul genunchilor si la nivelul capului.
Conform primului test realizat de AMS Germania masina echipata cu motorul diesel Multijet de 1.3 litri si 75 CP are drept avantaje o motorizare extrem de economica insa care nu benefeciaza de o antifonare foarte buna.
Spatiu interior este de asemenea foarte mare atat pentru pasageri cat si pentru bagaje, insa variabilitatea interiorului este foarte buna doar daca se plateste suplimentar pentru bancheta rabatabila si a spatiilor de depozitare.
Cea mai importanta inovatia este din pacate optionala si reprezinta de fapt un sistem pasiv care opreste masina atomata in oras pana la o viteza maxima de 30 km/h
Sitemul ESP este bine reglat pentru comportamentul masinii in situatii critice insa sistemul de franare este mediocru.