Constructorul francez Renault este unul dintre putinii fabricanti de automobile din Europa care nu se limiteaza doar sa produca doar cateva modele de automobile disponibile in cateva segmente ale pietei europene, ci din cand in cand concepe automobile care de cele mai multe ori au creat la randul lor segmente auto noi, aici putand aminti un Renault Espace, Twingo sau Vel Satis.
Ultima creatie a celor din Hexagon, noul Modus este si el, la randul lui, un automobil cu adevarat fascinant deoarece caroseria sa cu un design neobisnuit ofera un spatiu pasagerilor nemaiintilnit la aceasta categorie.
Noul produs al fostei regii de stat franceze reprezinta o noua provocare pentru germani si italieni.
Designul care combina intr-o forma reusita liniile unui vechi Twingo cu cele ale unui Megane actual, fac din Modus un automobil atragator in special daca este intalnit in aglomeratia cenutie a marilor orase europene.
In interior cei de la Renault au dorit la fel ca si in cazul lui Twingo la inceputul anilor 90, sa creeze un interior care sa faca calatoria cu un asemena automobil una placuta din toate punctele de vedere. Plansa de bord in doua culori cu ceasurile in partea superioara a consolei centrale se adreseaza tuturor ocupantilor din habitaclu.
Sistemul de climatizare automat foarte bun este acelasi ca si la Megane insa nu este dual zone precum cel al concurentului Fiat Idea. Bancheta din spate cu forme ciudate constituie unul dintre punctele forte ale masinii , modulabilitatea sa oferind dupa caz un spatiu pasagerilor din spate foarte mare pentru un ciatdin din acest segment, iar daca se doreste portabagajul se poate mari considerabil pana la valoarea 1200 litri.
Capitolul motorizari este unul complet inca de la lansare, respectiv trei motoare pe benzina si doua diesel. Cel mai mic pe benzina are o cilindree de 1,2 l si 75 de CP, acest propusor fiind recomandat celor care conduc marea majoritate a timpului in mediul urban.
O treapta mai sus gasim cunoscutul motor de 1,4 litri de pe Dacia Logan, aici acesta avand patru supape pe cilindru si dezvolta 98 de CP.Varianta de top a Logan-ului cea de 1,6 l si 90 de CP sub capota Modus-ului disloca datorita celor 16V o putere de 115 CP.
Aceste motoare de ultima generatie ofera performante de invidiat si propulseaza Modus-ul printre cei mai buni fabricanti din lume la aceste cilindree.
Motoarele diesel oferite sunt aceleasi dCI-uri de 1,5 litri disponibile in doua variante de putere de 65 si 80 de CP care la randul lor sunt de asemenea printre cele mai performante si economice din clasa.
Modus este diponibil in trei variante de echipare si anume Authentique, Dunamique si Privilege, toate acestea avand ca dotare de serie directie asistata electric variabil si multe airbaguri , cele cinci stele castigate la EuroNCAP dovedind din nou ca Renault nu se dezminte si este in continuare cel mai sigur fabricant de automobile din lume.
In Franta Modus este disponibil si in varianta extrem de luxoasa Initiale cu dieselul de 1,5 litri dCi de 106 CP, citadina care in aceasta echipare concureza fara probleme limuzine din segmente cu mult superioare.
La noi pretul unui Renault Modus este de 9.313 euro pret CIP pentru modeulul de baza de 1,2 l in echiparea Pack Authentique.