Conform German Insurance Association (GDV) piata de piese auto din Germania a crescut an de an, respectiv preturl pieselor auto au crescut an de an fara ca cineva sa conteste acest lucru.
Aceelasi pivot auto produs in 2013 se vinde acum cu un pret mai mare cu 44%, pret care este crescut artificial daca tinem cont ca foarte multe piese au fost produse si sunt in depozite de mai bine de 10 ani.
German Insurance Association (GDV) spune ca anual pretul pieselor auto de schimb a crescut cu pana la 9% fara de anul precedent fara sa fie vorba de costuri mai mari de productie sau costuri mai mari de depozitare.
In Romania AD AutoTotal, Unix si ePiesa, AutoKarma insa si eMag au o politica de preturi care nu corespunde cu piata concurentiala, respectiv piata libera.
Aici piesele auto sunt si cu 50% mai scumpe decat in Germania, trend extrem de negativ daca tinem cont de faptul ca Romania este pe ultima pozitie la puterea de cumparare din Uniunea Europeana.
De fapt, putem sa vorbim de o politica de MONOPOL ,adica cei mai mari vanzatori de piese auto au intelegeri neoficiale sa mentina un pret mare de vanzare al unei piese chiar daca aceasta piesa se afla in Romania in depozit din 2015 cand pretul sau de achizitie era cu pana la 80% mai mic decat in prezent.
Singurii care pierd la aceasta afacere sunt clientii de piese auto care trebuie sa plateasca in plus sume foarte mari pentru o piesa auto aftermarket extrem de ieftina la achizitie!
De asemenea, si unitatile service sunt partase la acest monopol pentru ca acestia au un adaos de pana la 75% pentru anumite piese auto de schimb, adaos care se regaseste in profitul firmei fara sa mai punem profitul din manopera!
s s s