In ciuda faptului ca sunt foarte multe service-uri auto care ofera clientilor ulei de motor cumparat acum trei luni cu un pret foarte bun, acestia au crescut pretul reviziilor odata cu inceperea razboiului din Ucraina.
Daca in toamna se putea face o revizie pentru o masina pe bezina cu aproximativ 400 de lei, acum preturile pentru ulei si filtre+manopera au crescut sesizabil.
Exemplul de baza este cel al unui Logan 1.4 MPI care are nevoie de 4 litri de ulei ( in motor intra doar 3.3) care se vinde acum de catre marile retele de piese auto cu un pret mediu de 60 lei litru.
Pretul pentru un bidon de 4 litri de Castol 10W40 ajunge la 280 lei TVA inclus.
Daca schimbam si filtrul de benzina pe care mecanicii de fiecare data-l uita trebuie sa mai scoate din buznar in medie 40 de lei.
Filtrul de ulei, filtrul de aer si filtrul de polen ( daca este prevazuta cu el) duce costul total la inca 110 de lei.
In total fara manopera vom avea piese consumabile in valoare de 430 lei TVA inclus, iar daca punem si manopera pentru o revizie COMPLETA vom ajunge fara probleme chiar si la peste 600 de lei.
Daca un service vrea sa-ti ceara peste 600 de lei pentru o revizie la un Logan 1.4 MPI cauta mai bine in alta parte pentru ca pretul de 600 de lei este de fapt o limita superioara a costurilor reale cu profit.
Diferenta de pret vine din costul mai mare al pieselor insa si costul real mai mare al unui service auto ( aici vorbim de pret factura curent+gaze) si costurile din ce in ce mai mari cu salariatii.
Si daca te-ai intrebat de ce o reprezentanta Dacia cere si peste 1.000 de lei pentru o revizie nu uita ca patronul trebuie sa-si amortizeze investitia in acel showroom, insa si preturile obligatorii mari stabilite de catre Dacia Romania pentru consumabile!