Aceasta este de fapt marea problema a celor care conduc o masina electric, si care in aceste zile trebuie sa mai dea si drumul la instalatia de aer conditionat in aceelasi timp cu incacarea automobilului.
In urma cu cateva ore se arata ca 1 MWh are un cost in Romania de 190 euro, aduca un pret cu 28% mai mare fata de cel de acum cateva zile.
Aceeasi statistica arata ca germanul de rand plateste pentru aceelasi MWh doar 91 de euro, iar un fracez plateste doar 78 euro.
Statisticile arata ca romanii platesc in medie dublu fata de cetatenii din Europa de Vest care au salarii triple fata de noi, si asta in ciuda faptului ca Romania inca produce 90% din necesarul de energie din surse proprii.
In aceste zile sunt afectati si cei care se lauda ca produc energia electrica acasa cu panouri fotovoltaice, acestia fiind in mare parte prosumatori si dau in retea mai putina enegie decat consuma ( masina electrica+ sistem AC in casa), situatie normala daca nu uitam faptul ca un sistem fotovoltaic produce cu pana la 30% mai putina energie vara pentru ca tempraturile panourilor depasesc 60 de grade Celsius, adica sunt ineficiente in comparatie cu lunile din primavara si toamna.
La statiile de incarcare tip Supercharger pretul unui kwh a depasit 3.5 lei, adica un plin de 70 kwh al unei baterii bune te costa acum 245 lei, baterie care ofera o autonomie medie de 400 km in conditii de vara torida.
Un sofer de masina diesel cu un consum mediu de 7 litri in cel mai aglomerat trafic estival platest pentru 50 de litri de motorina suma de 380 lei, insa acesta poate merge cu aceelasi plin peste 700 km.
Cei mai fericiti sunt cei care merg pe GPL pentru ca 50 de litri de gaz te costa azi doar 173 lei si poti merge fara probleme 450 km cu un plin in cel mai aflomerat trafic urban.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI