In urma cu cateva ore o intreaga flota de masini MAI au urmarit pe o distanta de zeci de km un banal Opel Astra G fara ca acestia sa-l poata opri.
Motivul principal este acela ca politistii SOFERI care conduc celebrele Dacia Logan 0.9 TCe de 90 CP nu sufera de instabilitate pe sosea sau lipsa de putere a micutului 3 in linie Dacia, ci sufera de faptul ca nu stiu sa opreasca o masina urmarita.
Este incredibil cum, dupa 32 de ani de MILITIE REFORMATA acestia nu stiu sa opreasca un banal Opel Astra G DISTRUS TEHNIC fara sa traga 25 de focuri in aer?!?
MAI NU ARE NEVOIE DE CONDUS DEFENSIV!
MAI ARE NEVOIE DE CONDUS OFENSIV!
Chiar daca pe toate televiziunile tarii se promoveaza condusul defensiv, in realitate cei care trebuie sa aplice legea pe sosele trebuie sa conduca OFENSIV! Sa conduca AGRESIV si sa POATA DISTRUGE O MASINA URMARITA ATAT PE AUTOSTRADA CAT SI PE DRUMURILE JUDETENE!
Lipsa unui training pentru celebrele manevre PIT maneuver (pursuit intervention technique) sau TVI (tactical vehicle intervention), se observa pe sosea zi de zi unde soferul MAI nu face decat sa urmareasca masinile infractorilor fara sa stie cum sa le si opreasca!
In tarile civilizate exista si manevra BOXING unde trei masini de politie opresc fara drept de replica si la o orice viteza o masina pe autostrada fara daune colaterale!
VEZI CE ZICE SINDICATUL POLITIEI:
La scurt timp, autoturismul a fost reperat de un echipaj de ordine publică, iar la semnalele polițiștilor șoferul a accelerat, și-a continuat drumul, chiar cu riscul de a-i lovi pe polițiști.
Imediat după, un alt echipaj rutier a format un baraj în încercarea de a-l opri.
Și de această dată, unul dintre polițiști a fost nevoit să sară în scuar pentru a nu fi luat pe capotă.
Din acest moment, și după ce deja exista confirmarea că autoturismul are aplicate plăcuțe cu numere de înmatriculare false, au fost anunțate și echipajele din județ pentru a oferi sprijin.
Au urmat zeci de kilometri de goană prin localitățile din județ, cu foarte multe momente critice, în care șoferul fugar ce rula cu viteză era pe punctul să producă mai multe accidente grave, punând în pericol atât pe ceilalți șoferi și pietoni.
În tentativele disperate de a-l opri, unul dintre echipaje a încercat să depășească autoturismul și să îl determine să oprească în siguranță, dar șoferul fugar a virat de mai multe ori stânga, pentru a scoate autospeciala de poliție în afara carosabilului.
În final, polițiștii au fost nevoiți să folosească armamentul din dotare și au tras peste 25 de cartușe în aer pentru a-l soma să oprească, iar apoi văzând că își continuă goana periculoasă ultimele cartușe le-au tras spre roțile autoturismului, fără ca șoferul să dea semne că se conformează.
După ce a văzut că are mai multe echipaje pe urmele sale, șoferul fugar a ieșit de pe carosabil și a intrat într-o pădure, pe un drum foarte accidentat. Chiar dacă pe moment i-au pierdut urma, datorită mobilizării exemplare a polițiștilor, au găsit autoturismul abandonat și l-au identificat la scurt timp pe șofer care a fugit.
Motivul acestei goane dramatice l-a reprezentant alcoolemia de 0,83 mg/alcool in aerul expirat, faptul că nu deținea permis de conducere, că a condus un autoturism neînmatriculat și că a condus un autoturism cu numere false.
DIN PACATE IN ROMANIA NU EXISTA ORGANIZATII CARE SA PREGATEASCA SOFERII MAI PENTRU ACESTE MANEVRE!
Cine plătește avariile aduse autospecialei? Tot polițistul. Întâi sa apară o lege în care polițistul sa fie protejat și scutit de la plata rablelor, pardon, autospecialelor și apoi o sa acționezi “ca americanii”.
In tara asta de … au existat cazuri în care polițiștii au plătit din propriul buzunar reparatii și combustibil pentru ,,autospeciale”. Și nu că ar fi fost obligați. Pur și simplu că altfel nu mai puteau să își facă treabă. In aceste condiții este de înțeles că nu aplica astfel de manevre. De fapt, este mare lucru că au folosit armamentul din dotare.
Intrați mă voi într-o altă mașină cu un Logan zero stele NCAp și pe urmă mai vorbim.
Bravo dl Gogu. Bună remarca
Cine plătește avariile aduse autospecialei? Tot polițistul. Întâi sa apară o lege în care polițistul sa fie protejat și scutit de la plata rablelor, pardon, autospecialelor și apoi o sa acționezi “ca americanii”.
In tara asta de … au existat cazuri în care polițiștii au plătit din propriul buzunar reparatii și combustibil pentru ,,autospeciale”. Și nu că ar fi fost obligați. Pur și simplu că altfel nu mai puteau să își facă treabă. In aceste condiții este de înțeles că nu aplica astfel de manevre. De fapt, este mare lucru că au folosit armamentul din dotare.