CNAIR a prezentat recent lista firmelor care au descis sa intre la licitatia pentru lotul 2 al autostrazii Brasov-Fagaras, si spre suprinderea companiilor din Europa de Vest a aparut si giantul ucrainean Automagistral.
Diferenta dintre Automagistral si Poor Austria, WeBild Italia, Kolyn sau Mapa Turcia este ca firma ucraineana Automagistral are deja in Romania zeci de mii de muncitori care au fugit anul trecut de razboi.
In plus fata de asta, Automagistral dispune de 2500 de utilaje, un persona propriu de 6500 angajati si capacitatea de a produce peste 4 milioane de tone de asfalt, in timp ce firmele din Europa de Vest care castiga licitatii in Romania lucreaza cu subcontractori prost platiti cu muncitori din Asia.
Daca Automagistral castiga acest tronson cei peste 11.5 milioane de euro vor merge spre un specialist ucrainean,care nu prea are timp de pierdut cum o fac companiile din Europa de Vest considerat parteneri de catre CNAIR si care si-au batut joc de infrastructura din Romania.
Felicitari celor de la Automagistral ca au participat la aceasta licitatie, companie care are mult mai multa experienta in realizarea de autostrazi decat mult din cele din Vest.
In prezent, in plin razboi cu agesorii din est aceasta companie Automagistral are sute de lucrari de infrastructura care tin economia Ucrainei in picioare, iar cele mai mari au insemnat realizarea de autostrazi cu 8 benzi in zona Kiev.
CINE SUNT UCRAINIENII?
Automagistral-Pivden şi-a început activitatea în anul 2004, cu doar câteva zeci de angajaţi şi puţine echipamente. Compania are experienţă în construirea de autostrăzi, mentenanţa lor şi alte proiecte rutiere.
În 2020, şi-a creat o divizie de construcţii de poduri, iar pe parcursul anului trecut a restaurat peste 40 de astfel de obiective şi a lucrat la întreţinerea a peste 6.500 de kilometri de drumuri, de pe tot teritoriul Ucrainei, având însă lucrări şi în Republica Moldova.
Compania, cu sediul în Odesa, se ocupă şi de producţia de asfalt.
AUTOSTRADA BRASOV-SIBIU
Lotul 2, Avrig/Mârșa- Arpașu de Jos are o lungime de 20 de kilometri, iar pe traseu sunt 25 de poduri și viaducte, cele mai lungi fiind podul peste râul Avrig și DJ 105 F (420 metri) și viaductul peste Valea Dincota (403 metri), conform documentației pe care a consultat-o Economedia.
Valoarea contractului este cuprinsă între 48 și 57 de milioane de lei, aceeași sumă fiind alocată și pentru consultanță pe Lotul 1 Sibiu/Boița-Avrig. Durata totală a contractului de supervizare este de 182 de luni ( 124 de luni în etapa de garanție).
Parca imi imaginez o autostrada construita de acesti paralitici, de vis ce sa mai…Ce noroc pe capul nostru cu asa vecini!
Dar de cei din vest care și-au bătut joc de noi, de banii pe care iau primit și au făcut lucrări de rahat, firma din Italia care nici nu au terminat lucrarea și s-au surpat 100 m din ea, alta la 6 luni de la finalizare fiind în garanție și, ia durut în cot să repare și s-au făcut pe banii noștrii. România, doar ce a reziliat contractul cu Sierra Scavi, pt neterminarea și întârzierea tronsonului 1 de doar 18 km din drumul expres 12, Craiova – Pitești. Cu firmele austriece, turcești, grecești la fel, de ce nu am sa credit și unei ferme din Ucraina, ai văzut lucrări făcute de ei de ești contra sau doar comentezi de dragul de a fi Gică contra la orice?
Paralitic de care spui au cea mai tare armata sin lume, sportivi si artisti foarte talentați, cu mult peste cei romani! Și, un popor în general eroic!
Lasă că vine Bechtel și ne mai face una
Chinezii nu au voie ca termină repede si nici turcii că sunt ex- UE …dar Ucrainenii au ! Eu zic să facă intai cateva drumuri pe la Bruxelles , cateva autostrăzi prin vestul Europei , si nu să experimenteze la noi !
Mara, hotomana mica, pe tine nu te doare calitatea autostrăzii, tu ai ceva cu Ucraina. Prin extensie, preaslăvirii pe puțin, ca asa ți a spus șoseaua.
Și atenție la ce pun sub asfalt. Cândva va trece pe acolo vreo coloană NATO, vreun transport strategic și… câbuuuum. Știți dece a ajuns China o super putere economică dintro națiune de orezari ? Tenacitatea, răbdarea (picătura chinezească), perseverența lor coroborată cu lăcomia și goana după profit a unor firme de renume europene și non europene care își
comercializau produsele făcute în China, mâna de lucru ieftină, sub sigla lor. Și astăzi cumperi un produs Philips de exemplu, made în China. Uitațivă prin casă. Toate electronicele sunt made in China.
Sănătate și…v-am pupat pe portofel.