Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Pe un traseu de la Bucuresti si pana la Dubrovnic cu Dacia Spring esti blocat la incarcat timp de 726 de minute sau 12.2 ore!

Sa mergi cu masina electrica pe litorarul din Croatia devine cu adevarat o misiune imposibila, exemplul de fata fiind parcursul unei banale Dacia Spring pe aceasta distanta si retur.

vacanta masina electrica, probleme masina ev incarcare, pret kwh supercharger ungaria croatia, timp pierdut incarcare ev concediu, autolatest

In primul rand, specialistii spun ca daca pleci din Bucuresti cu un Spring pe traseul Budapesta, Zagreb si Dubrovnic vei astepta in statiile de incarcare peste 12 ore.

vacanta masina electrica, probleme masina ev incarcare, pret kwh supercharger ungaria croatia, timp pierdut incarcare ev concediu, autolatest

Alimentarea unui kwh in Ungaria si Croatia te costa in medie 0.6-0.8 euro ( statii de minim 50 kw pe autostrada!), adica pentru cei 270 kwh consumati in afara Romanie vei scoate din buzunar suma de 189 euro, in timp ce aceeasi distanta de 1.300 de km cu un diesel te costa in medie doar 90 euro.

vacanta masina electrica, probleme masina ev incarcare, pret kwh supercharger ungaria croatia, timp pierdut incarcare ev concediu, autolatest

Calculul real se face si tinand cont de faptul ca in cele 12 ore cand masina ta sta la incarcat consumi mancare sau apa, adica costurile vor creste in medie cu inca 50 euro in doua persoane in plus fata de cei 189 euro platiti pentru incarcare masinii la superchargere.

vacanta masina electrica, probleme masina ev incarcare, pret kwh supercharger ungaria croatia, timp pierdut incarcare ev concediu, autolatest

In total, cu un Spring ajungi la Dubrovnic cu un cost mediu de 240 euro, in timp ce aceeasi distanta este efectuata cu un diesel de cilindree mica cu doar 100 euro ( pune 10 euro doua cafele la jumatatea drumului).

vacanta masina electrica, probleme masina ev incarcare, pret kwh supercharger ungaria croatia, timp pierdut incarcare ev concediu, autolatest

Ca timp,situatia devine tragica pentru ca parcurgi aceasta distanta conducand cu o viteza de 110 km/ ( mai incet ca un diesel care merge cu 130 km/h eficient!) in 17.32 ore la care se aduga si cele 12.1 ore cand masina stationeaza la incarcat.

Adica, vei ajunge in Croatia cu Spring-u tau EV in 32 de ore fata de timpul de 16 ore petrecut la volanul unui automobil diesel economic!

vacanta masina electrica, probleme masina ev incarcare, pret kwh supercharger ungaria croatia, timp pierdut incarcare ev concediu, autolatest

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

Articole Interesante

Alte Stiri

10 COMMENTS

    • Pertinent pe dracu. Si-a gasit ce masina electrica sa dea exemplu. De ce nu a dat exemplu o electrica cu autonomie d eaprox. 500 km, nu trocariciul de spring. Articol tendentios.

  1. Ce siguranță îți oferă aceasta așa zisă mașină în cazul unui impact frontal?…a fost concepută ca un mijloc de locomoție urban, distanțe scurte.

  2. Vă rog să calculați cât ar costa un drum dus-intors pâna pe Lună cu Dacia Șpring. Să știu dacă merită investiția.

  3. Fara vreun dubiu, nu este nimeni tampit sa plece cu o Spring la drum de 1300. Dar daca tit faceti calcule, faceti-le cu o minina logica. Aduca in 16 ore cu diesel te ooresti o sungura data sa bei i cafea?? Gandirea unui tip ce mananca in masina si se pisa la marginea drumului in alea 16 ore. Sau invers. Apoi, calcului
    la al dracului diesel de mic litraj este facut la consum minim, la parlita de Spring, maxim. Pretul la litru de motorina este facut la tarif de vreo 5,5 lei/litru, la curent 3 lei/kw!! Pai de unde iei motorina in afara tarii sun 7 lei/l?? Trece cumva drumul ala prin Arabia Saudita? Sa nu ma inteleaga gresit vreunu’ am un diesel, nu iau apararea la o electrica. Dar la dracu’ asta e un articol cu calcule natange, facut pentru trafic nu ca sa demonstreze un adevar.

    • Prietene diesel-ul mic consuma 4.8 litri la 100 de km cu o viteza de 130 km/h, iar pretul unui kwh la statiile de incarcare din Europa de pe autostrazi este tarifat cu 0.8-1.0 euro!
      Adica, pe tine te costa 120 kwh sa acoperi 1.000 de km suma de 96 euro plus 3 ore pierdute la incarcare, in timp ce un diesel “mic” te costa pe aceeasi distanta 58.8 euro!
      1 litru de motorina te costa 1.3 euro si cu 45 de litri parcurgi 1.000 de km!
      Sa da te opresti sa-ti faci nevoile la statiile de alimentare, poti sa si mananci….adica pe 1.000 de km nu pierzi mai mult de 60 minute cu aceste necesitati!

  4. Nu mai numiți Dacia Spring mașina electrica. Și în niciun caz nu o mai dați ca exemplu pentru ce se poate realiza cu mașina electrica. Este o mizerie ce nu ar fi trebuit sa existe, nu face altceva decât sa blocheze stațiile de încărcare rapide pentru mașinile adevărate.
    Luați și testați cu o Tesla și mergeți prin europa și rămâneți șocați cum nu o sa aveți timp nici sa va întindeți picioarele, sa mergeți la baie și sa fumați o țigara pana se încarcă suficient cât sa meargă pana la următorul popas.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente