Una dintre cele mai importante masini compacte din Europa a implinit astazi venerabila varsta de 6 decenii din momentul lansarii sale pe piata din Germania.
Opel a fost primul constructor auto care a lansat o mașină compactă potrivită pentru familii și, mai ales, accesibilă pentru clienți – Opel Kadett, în 1936. Cu o caroserie integrală din oțel și o greutate redusă, modelul a fost un pionier, chiar și la vremea respectivă.
Cu toate acestea, fondatorul clasei compacte moderne de astăzi a fost Opel Kadett A din 1962.
Rețeta succesului: un portbagaj încăpător, spațiu suficient pentru patru persoane, un motor
nou puternic și costuri scăzute de întreținere. A fost mașina potrivită pentru „anii de boom
economic” ai Germaniei. Începând cu 1962 și până în 1965, Opel a fabricat aproximativ
650.000 de unități.
În urmă cu 60 de ani, Opel intra într-o nouă eră cu Kadett A – la fel ca și în prezent, cu a
șasea generație a modelului Astra. Bestsellerul din clasa compactă continuă tradiția mărcii
Opel de democratizare a inovațiilor. Modelul este disponibil pentru prima dată în versiune
plug-in hybrid și, din 2023 în versiune 100% electrică.
Opel Kadett A: O mașină pentru anii de boom economic ai Germaniei
După război, Opel și-a restructurat gama de modele. În anii de boom economic mașinile
practice și accesibile erau la mare căutare. În 1962, Opel a construit o unitate de producție complet nouă în Bochum, special pentru Kadett A. Primul Kadett de după război a ieșit de
pe linia de asamblare în octombrie 1962.
Noul Kadett a fost un exemplu excelent de arhitectură ușoară. Sedanul cântărea doar 670 de kilograme, în timp ce break-ul care a urmat la scurt timp după aceea avea doar 720 kg.
În plus, Kadett era extrem de accesibil: lista de prețuri începea de la 5.075 Deutsche Mark (DM). Inginerii au menținut un proces de producție cât mai simplu posibil.
Corpul era format din doar 12 elemente principale; panourile laterale erau realizate dintr-o singură foaie de oțel. Costurile scăzute de întreținere ale modelului Kadett A s-au datorat și
designului său.
Linia mediană era coborâtă, iar parbrizul panoramic destinat unei vizibilități bune și o bandă decorativă de-a lungul părților laterale accentuau forma alungită. Revizia la 10.000 de kilometri, inclusiv piesele de schimb, ajungeau la aproximativ 30 DM.