Domnilor am intrat in Uniunea Europeana si legile spun clar ca daca o masina primeste un alt motor decat cel din fabrica nu trebuie sa treaca pe la RAR!
Oficialii RAR spun ca acea masina trebuie sa treaca pe la ei ca sa vada dansii daca mecanicul a pus evacuarea la loc sau daca masina are suportii de motor amplasati corespunzator.
Singurul detaliu pe care RAR are voie sa-l ceara este ca noul motor sa fie trecut in cartea de indentitate CI a masinii pentru ca noul motor are o alta serie.
Normele de implementare RAR RNTR 7 specifica clar urmatoarele detalii:
“Dacă se înlocuieşte motorul unui autovehicul, este necesară prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificării cărţii de identitate.
Cel mai simplu este să se monteze un motor identic cu cel anterior, adică unul care are acelaşi cod motor cu cel menţionat în cartea de identitate.
În acest caz la R.A.R. se verifică doar aspecte legate de fixarea noului motor, dacă au fost păstrate elementele pentru reducerea poluării (catalizator, sonda lambda etc.) şi se realizează testul de poluare specific unei inspecţii tehnice.”
Pe scurt vorbim de o VERIFICARE EXTRA a celor de la RAR atunci cand schimbi complet motorul unei masini! Partea cu trecutul in CIV a seriei motorului este discutabila, insa cu siguranta poate sa fie trecuta chiar si la 2 ani din momentul realizarii schimbarii motorului!
Masinile moderne NU MAI AU SERIE DE MOTOR pentru ca MOTORUL ESTE PIESA CONSUMABILA precum filtrul de aer sau anvelopele masinii!
Inginerii RAR se chinuie cu gasirea “seriei motorului” pentru ca acestia nu stiu ca motorul este piesa de schimb, iar producatorul afiseaza totusi o serie pe el pentru ca tine cont de logistica din fabrica si reparatia asa in service in timpul garantiei!
ADICA SERIA AIA DE MOTORUL NU ESTE DESTINATA CELOR DE LA RAR!