Acest calcul arata din nou nivelul profitului aplicat de catre Porsche Romania cand vorbim piata auto din aceasta tara.
Exemplul cel mai bun este cel al noului VW e-UP revigorat pentru anul 2022 care se vinde in Romania cu priza extra cu un pret de 26.200 euro TVA inclus de unde clientul primeste din partea statului o reducere de 10.000 euro.
In final vom avea un pret de 16.200 euro TVA inclus, insa din nou trebuie sa atragem atentia ca programul RABLA NU ESTE UN DISCOUNT DAT DE importator sau dealer, ci un DISCOUNT DAT GRATIS DE STATUL ROMAN.
Si cand spunem asta, trebuie neaparat sa ne uitam la pretul de vanzare al masinii FARA RABLA pentru ca de fapt acolo este si marja mare de profit a celor de la Porsche Romania pe seama clientului roman.
In tara vecina aceeasi marca VW vinde aceeasi masina VW e-UP cu un nivel de echipare mai bun cu un pret de vanzare de 9.6 milioane de forinti cu Rabla lor inclusa (4.000 euro). Adica pretul final platit de ungurul de rand este de 12.900 euro, adica cu 3.300 euro mai putin decat romanul de rand.
Daca NU luam in calcul Rabla ungurilor care este doar de 4.000 euro ajungem la un pret final de vanzare al masinii de 16.900 euro cu TVA-ul lor de 27% inclus.
Daca cumperi masina din Ungaria pe firma unde poti sa-ti deduci acest TVA foarte mare, pretul final al lui VW e-UP ajunge in realitate la doar 9.423 euro!
Adica, Porsche Romania vinde in aceasta tara aceeasi masina cu TVA si FARA RABLA Plus cu un pret de 26.200 euro in timp ce, aceeasi masina se vinde in Ungaria cu tot cu TVA-ul lor mare de 27% SI FARA Rabla cu un pret final de 12.900 euro.
Si daca mai facem un calcul mic ajungem la o diferenta reala de pret de 13.330 euro in defavoarea clientului din Romania!