Noile Ford Ranger si VW Amarok primesc doar un diesel V6 de la Land Rover! AJD300D-V6 Ingenium fiabilitate
Este greu de crezut cum acum cand VW a decis sa faca un pick-up impreuna cu cei de la Ford au renuntat complet la motorizarea V6 TDI TwinTurbo inca gasita pe Touareg si Q7.
In realitate, noile modele Ford Ranger si VW Amarok II urmeaza sa fie produse de catre Ford, motiv pentru care motorul de baza ramane un diesle 2.0 EcoBlue de la gama Transit, motor care nu a avut cele mai bune rezultate la capitolul fiabilitate.
Insa, socul cel mai mare pentru fanii Ford si VW este motorul de top V6 diesel care nu este nici Ford, nici VW, acesta fiind produs in Marea Britanie de catre Land Rover.
Este vorba de gama AJ300D de la Land Rover si Jaguar, motorul Ingenium cu 6 cilindri realizat de catre indienii de la Tata Motors in locul vechilor motorizari PSD de 2.7 si 3.0 litri.
Despre motoarele Ingeniul toti clientii de Land Rover si Jaguar stiu ca au cea mai mare rata a defectelor dintre toate motoarele diesel moderne, motiv pentru care multi clienti au renuntat complet la cumpararea acestor masini.
Ford a montat in SUA pentru cativa ani acest motor denumite PowerStroke, insa acesta a fost scos din uz repede pentru ca valorile despagubirilor si pierderile de imagine din SUA valoareaza mult mai mult decat un profit mic.
Din pacate toate masinile Ford Ranger si VW Amarok vor avea sub capota acest motor AJ300D Ingenium de la Land Rover, motor care din pacate nu este reusit din nici un punct de vedere.
2,997 cc | 183 kW (249 PS) | 600 N⋅m @ 1,250 – 2,250 | 2020–prezent | DOHC I6, Turbocharger, MHEV |