Noul sef de la Toyota, Koji Sato a anuntat ca urmeaza planul predecesorului sau care a anuntat anul trecut ca masina electrica nu este o solutie pentru parcul auto mondial.
Toyota a declarat ca nu renunta la cele doua masini electrice deja vandute, insa cu siguranta se axeaza pe masinile hybrid care functioneaza pe benzina si care pot merge in 99% din colturile planetei fara o infrastrctura speciala cum vedem la masinile electrice.
Japonezii s-au aliat cu Kawasaky Heavy Industry pentru realizarea unei retele unice de statii care sa alimenteze cu hidrogen lichid masinile Toyota si Lexus, solutie care in prezent este inutila.
Marea problema a masinii pe hidrogen este pretul unei statii de alimentare, pericolul de explozie al unei asemenea instalatii, si costurile foarte mari cu cele trei butelii din fibra de carbon de la Mirai, butelii care trebuie inlocuite la cativa ani si care sunt de fapt marea problema a masinii pe hidrigen.
Din pacate, pe piata din Romania Toyota nu comunica nimic referitor la viitorul marcii, clientii fiind lasati sa-si cumpere masini Tesla despre care se vorbeste zi de zi de catre presa auto.
“Instead of going full EV, Toyota will continue to offer a variety of powertrains, including hybrids, plug-ins, hydrogen fuel cells, and some battery-electric models. We explore the reasons behind this strategy, the challenges and opportunities it faces, and the reactions from investors, customers, and competitors.”