Noul Hypercar al mărcii PEUGEOT se numește PEUGEOT 9X8.
Inițiala “9” caracterizează vehiculele de curse ale Mărcii, precum PEUGEOT 905 (1990-1993) și 908 (2007-2011), două modele emblematice ale constructorului auto. “X” se referă la tehnologia cu tracțiune integrală și motorizarea hibridă ce echipează noul PEUGEOT Hypercar și reflectă strategia de electrificare a Mărcii în lumea motorsportului.
“8” este cifra folosită pentru toate modelele actuale ale mărcii PEUGEOT: 208 și 2008, 308, 3008, 5008 și, bineînțeles 508, care a devenit primul model ce poartă sigla PSE (Peugeot Sport Engineered).
Un grup motopropulsor hybrid, hiper-eficient
PEUGEOT 9×8 este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor termic V6 bi-turbo de 2.6 litri, cu deschidere la 90 de grade, ce dezvoltă 680 CP (500 kW)și va fi montat pe puntea spate.
Unitatea termică va fi secondată de un motor-generator electric de 200kW montat pe puntea din față, alături de o cutie de viteze secvențială cu 7 trepte. Bateria puternică, cu densitate mare de energie (900 volți) este dezvoltată în comun de PEUGEOT Sport și Saft, o filială a TotalEnergies.
“Ținta noastră în ceea ce privește necesarul de energie este o fiabilitate impecabilă și un
control perfect,” explică Jean-Marc FINOT. “Le Mans a devenit o cursă de 24 de ore pe care o poți câștiga sau o poți pierde cu o singură oprire la standuri. Hypercar-urile prezintă un
randament energetic excepțional, care prefigurează ceea ce vom vedea în scurt timp la
mașinile de serie.
De acest lucru am ținut cont la proiectarea noului PEUGEOT 9X8: începând ncu grupul motopropulsor și până la aerodinamică, totul trebuie să contribuie la obținerea hiper-eficienței.”