Noul kei car electric Nissan Sakura este deja un best seller in Japonia! Nu vine in Europa
Se pare ca Nissan a gasit reteta succesului pe piata din Japonia unde a lansat in urma cu cateva luni primul kei car electric al marcii.
Este vorba de gama Nissan Sakura care nu are nici o legatura cu chinezescul Dacia Spring pentru ca este conceput 100% de Nissan si produs doar in Japonia.
Sub capota se ascunde un motor electric de 64 CP si 190 Nm plus un acumulator de 20 kwh care permite o autonomie reala de 180 km.
Pretul in Japonia este de 2.4 milioane de Yeni, adica un pret echivalent de 16.000 euro cu toate taxele incluse, adica este mai ieftin cu aproape 7.000 euro decat Dacia Spring de China vanduta in Romania drept cea mai ieftina masina EV de pe piata.
In plus! Baterie mai mică cu 7,4kw, range mai mic!
Compari o baterie Panasonic made in Japan cu una chinezeasca de unica folosinta?!?!
Cum poți spune:
“Este mai ieftin cu 7.000 euro decat chinezescul Dacia Spring!” ?
Ia adu mașina în România pe PF sau PJ să vedem cât plătești taxe și transport ….
Masinile au acelasi pret de vanzare oriunde pe glob.
Dacia, de exemplu se vinde cu acelasi pret si in Romania si in Franta si in Germania.
Si nu numai masinile.
.
https://autolatest.ro/stiri/noua-honda-crv-elegance-1-5-turbo-cvt-awd-2020-este-cu-5-000-euro-mai-scumpa-in-romania-decat-in-ungaria/
https://autolatest.ro/stiri/suzuki-jimny-este-mai-scump-pentru-romani-cu-11-000-euro-decat-pentru-clientii-din-ungaria/
Observ de ceva vreme ,cum foarte multi ” experti” , vlogeri si alti “faraoni” ai vremii .. sunt nemultumiti ,intrigati ,scarbiti , dezamagiti, nesatisfacuti , oripilati,etc.. ..de DACIA SPRING .
” daca faci accident esti carne de mici” -hmm..in orice masina daca faci accident major esti ..
” plina de plastic ieftin” – in toate masinile low cost este plin de plastic ieftin
” dezaburirea merge prost ” – pe bune ??!
” cheia este cam butucanoasa ” – pe bune ???!
” volanul nu se regleaza ” – pe bune ????!
… ma opresc aici .
Treziti va ..zanelor ..
-daca faci accident intr-un Ceed sau Elantra mergi acasa pe picioarele tale ( la o viteza unde se fac testele EuroNCAP!), cu Spring este mort din start!
-plasticul din interior la Spring este mai prost chiar si la Dacia 1300! Un Ceed sau Eleanta au plansa de bord din spumapoliuretanica…..moale!
-cat despre celelalte semnalate nu discutam pentru ca nu detinem un Dongfeng Spring, insa cu siguranta la Ceed si Elantra merg toate fara probleme!
-si in final un Spring ajunge la un pret de 23.000 euro in Romania fara Rabla iar Elantra sau Ceed costa ambele sub 20.000 euro si au amblele 5 stele de siguranta EuroNCAP, au 5 locuri, kia 7 ani garantie, pot merge cu un plin 800 de km etc!
Șefu, “în orice mașină mori dacă accidentul e major!” Foarte adevărat. Dar dacă e vorba despre unul mai puțin grav, dintr-o mașină scapi, din dacie cam ai șanse la nemurire! M-am păcălit acum câțiva ani și am luat duster 1 face-lift. Mașina e tractor, merge pe aproape oriunde. Inclusiv prin parcarea în care un profesionist a plecat de pe loc exact în ușa mea pe care eu a trebuit să o schimb. Mașina lui a trebuit polișată. Și în 2 metri , cu spatele, nu putea avea mai mult de 20 km/ h la impact. Nu mai vorbesc de scaune, au rămas la fel de incomode ca cele din `92. Ultimile tipuri am înțeles că le laudă că sunt foarte bune. Nu am verificat, acum am altceva mai bun de făcut cu banii. E păcat că își bat joc de clienții lor.
Nu sunt experți cei de care pomenești. Însă pe ansamblu o mașină total electrica are o grămadă de dezavantaje în raport cu una cu combustie internă ,cel puțin în actualul stadiu. Chiar dacă unii sunt fani ai electricului ar trebui sa recunoască asta
În prezent se face munca de lamurire cu EV. Însă realitatea este ușor de observat. Vad ca nici cei din bransa nu sunt prea optimiști cu evoluția EV pana în 2035. Vom vedea.