Propulsoare precum celebrele HDI ale grupului PSA(Peugeot-Citroen) sau dCI-urile lui Renault au fost tot timpul printre cele mai reusite din lume.
Astfel, cei de la Renault dupa ce au lansat in urma cu ceva ani noua gama dCI cu primul 1,9 litri de 100 de CP, au demonstrat scolii italiene si germane ca un diesel Renault este mai mult decat economic, performantele de top fiind caracteristica de baza a succesului acestor agregate.
Cel mai mic dCI cel de 1,5 litri are deja o putere de 105 CP mai mult decat un TDI de 1,9 litri de la VW. Noua gama de doi litri care va echipa noua Laguna, va avea o cilindree de doi litri si pentru inceput o putere maxima de 150 de CP. Cuplul motor de 340 de Nm va fi printre cele mai bune din clasa.
Pentru a combate un 2.0 TDI de 170 de CP care echipeaza deja VW-ul Passat, acelasi dCI de doi litri va fi oferit si intr-o varianta de 175 de CP si 360 de Nm, putere suficienta pentru a oferi un comportament sportiv chiar si unei limuzine Vel Satis.