Asa cum spuneam si in alte situatii, industria auto din Europa incepe sa arate din ce in ce mai ridicola pentru ca acum avem si modele full size SUV cu motoare pe benzina micute.
Si cand vorbim de motoarele cu cilindree mica cu doar 3 cilindri nu ne mai raportam doar la mult blamatele masini Dacia sau VW, ci chiar si masini SUV care pana acum aveau vanzari foarte mari in UE.
Un astfel de model este noul Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE 2023 care din nefericire pentru clientii marcii are sub capota doar un motor pe benzina cu 3 cilindri care ofera o putere maxima de 158 CP, motor care are aceeasi putere maxima ca si gama mai veche cu 4 cilindri 1.33 TCe montata pe modelele Dacia Duster.
Motorul face parte din seria VC Turbo, insa de aceasta data Nissan a renuntat la un cilindru insa si la 500 cmc pentru a da nastere la acest L3 Turbo de 1.5 litri.
Noua motorizare se regaseste cel mai bine la capitolul consum unde noul Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE 2023 are o medie de 7.5 litri in mediul extraurban la viteze mici, consum mult mai mare decat cel al generatiei precedente echipate cu diesel-ul 1.6 dCI de 130 CP de la Renault.
In aceelasi timp Mazda ofera in Europa in CX-60 echipat standard cu un motor cu 4 cilindri de 2.5 litri si cu un nou diesel cu 6 cilindri de 3.3 litri care afiseaza un consum real extrem de mic: