BMW mizeaza totul pe noul SUV de clasa compacta BMW iX1 xDrive30 construit in Germania, masina electrica care trebuie sa fie una de succes pe toate pietele din Europa.
Insa, marea problema a lui BMW iX1 xDrive30 este ca utilizeaza o baterie chinezeasca de 64.7 kwh, in timp ce concurentul sau direct Tesla Model Y are o caroserie mult mai mare si este construit 100% in Germania la Tesla GigaBerlin.
Tesla Model Y LR are o baterie de 75 kwh care permite o autonomie reala de 365 km, in timp ce performantele bateriei chinezesti de la BMW ofera doar o autonomie medie reala de mai putin de 300 km.
BMW este oferit in versiunea BMW iX1 xDrive30 cu o putere maxima de 313 CP, in timp ce Tesla Model Y LR ofera standard o putere maxima de 514 CP, adica cu 200 CP mai mult decat ceea ce poate in prezent BMW.
In final, pretul de achizitie al lui BMW iX1 xDrive30 configurat in Romania cu dotari este de 63.000 euro cu un termen de livrare de peste 1 an, masina americanilor fabricata la Berlin fiind vanduta cu doar 54.000 euro cu mai multe dotari standard.
Pe scurt, noul BMW iX1 xDrive30 este din start o masina esec comercial pentru ca are prea multe componente chinezesti, un pret mult prea mare si o putere maxima cu pana la 200 CP mai slaba decat ceea ce ofera Tesla Model Y, masina care are un termen de livrare la Bucuresti de maxim 2 luni daca nu este deja pe stoc!