Stim ca poate parea o comparatie atipica, insa un Audi A1 Allstreet este cu doar 20 cm mai scurt decat un Duster, adica este un crossover de clasa mica direct concurenta cu masina celor de la Mioveni.
Pretul de baza al lui Audi A1 Allstreet este de 25.500 euro, insa este recomandata versiunea cu motorul mai puternic si transmisia DSG7, masina care ajunge acum la un pret de vanzare DE NOU CU GARANTIE de 27.500 euro.
De partea cealalta vedem un Duster 1.2 TCe 2WD 130 CP cu dotari comparabile care ajunge la un pret asemantoar, detaliu care face ca masina celor de la Audi sa devina fara discutii un best-seller pentru ca are un motor mai bun, o transmisia superioara ( automata nu manuala cum vedem la Dacia) si o valoare de revanzare superioara.
Dacia are o garda la sol mai mare, insa aceasta este irelevanta pentru versiunea 2WD care merge 100% din timp pe asfalt cum o face si un Audi A1 Allstreet.
La capitolul tehnica ambele masini au motoare cu trei pistoane, insa Audi ofera un clasic 1.0 TFSI de 110 CP si 200 Nm, in timp ce Dacia are un 1.2 TCe mai puternic care este penalizat de cutia de viteze manuala considerata de mult drept cea mai slaba in acest moment pe piata din Europa.
Cutia S-Tronic a lui Audi este de fapt un DSG7 clasic pentru ca este montata transversal, adica o transmisie care permite motorului sa afiseze performante mult superioare lui Duster inclusiv la capitolul consum de benzina.
Insa, daca platesti 2.000 euro in plus poti sa-ti cumperi un Audi A1 Allstreet cu motorul 1.5 TFSI de 150 CP, motor care nu are rival in gama Renault/Dacia in acest moment pentru ca are o viteza maxima de 225 km/h cu aceeasi cutie DSG7 standard.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI