Una dintre cele mai promovate masini crossover de clasa mica in Romania, noul Yaris Cross Hybrid 1.5 VVT-i AWD-i are o motorizare electrica extrem de slaba.
Este vorba de modelul cu transmisie integrala care ofera pe puntea spate un banal motor electric capabil sa ofere doar o putere de 5.3 CP.
Acesta este utilizat doar la plecarea de pe loc cand se pierde aderenta, motorul electric de capacitate mica fiind oprit atunci cand masina merge cu o viteza normala.
Solutia tehnica aleasa pentru Yaris Cross Hybrid 1.5 VVT-i AWD-i este cea de la gama premium Lexus RX400h sau EX450h, insa acolo vorbim de motorizari electrice pe puntea spate cu peste 70 CP si 136 de Nm.
In viata reala acest motor face fata fara probleme si pe sosea la viteze mari, fata de solutia low-cost aleasa pentru gama Yaris Cross 2022.
Marea problema a noului Yaris Cross Hybrid 1.5 VVT-i AWD-i este insa pretul de achizitie de peste 32.000 euro, pret pentru care la Hyundai sau Kia poti sa-ti cumperi un Tucson sau Sportage Hybrid de 228 CP si cutie automata cu convertizor de cuplu.
Specialistii vad versiunea Yaris Cross Hybrid 1.5 VVT-i AWD-i drept o masina de imagine pentru ca majoritatea clientilor vor alege doar gama mai ieftina Yaris Cross 2WD.
Putere combinata sistem hybrid (kw/CP): 85/116
Cilindree (cmc): 1.490
Cod motor: M15A-FXE
Numar cilindri / mecanism supape: 3 cilindri in linie / DOHC 4-supape roller
Putere maxima motor termic (kw(CP)/rpm): 67 (92) / 5500
Cuplu maxim sistem hybrid (Nm/rpm): 120 / 3600 – 4800
Dimensiuni exterioare L x l x h (mm): 4180 x 1765 x 1580
Ampatament (mm): 2.560