De fapt cand vorbim de MQB-A0 trebuie spus ca este o platforma tehnica care utilizeaza aceeasi parte din fata pe toate masinile VW, Skoda sau Seat fie ca vorbim de o compacta sau un SUV full size.
Diferentele mari sunt in spate unde masinile cu puteri maxime de pana la 150 CP nu au decat o punte RIGIDA BRAT TRAS, o solutie extrem de ieftina pentru orice constructor.
De fapt un Duster are pe spate o punte multi-link cu brate multiple in timp ce un VW Polo sau noua Skoda Scala nu au decat o punte low-cost rigida!
DE CE VW FOLOSESTE ACEASTA PUNTE SPATE IEFTINA PE MQB-A0?
-Este cel putin cu 60% mai ieftin de produs
-Ofera un sistem de fabricatie mult simplificat ( mai multe masini intr-un timp mai scurt!)
-Face o diferenta intre clientii care dau bani in plus pentru motoarele de peste 150 CP
CARE SUNT PROBLEMELE REALE?
-Lipsa unei stabilitati pe drumurile virajate
-Anduranta in timp pe masinile cu multi km
-Imposibil de a face vesiuni sportive cu o punte rigida ( stabilitate precara!)