Se pare ca industria auto din China a inteles ca vanzarea efectiva a unei masini electrice nu poate sa ofere o marja de profit atat de mare incat acestia au ales sa inchirieze masinile Nio in UE.
Vedeta chinezilor este gama Nio ET7 care vine in Europa incepand cu anul viitor si nu poate sa fie cumparata de europeni pentru ca aceasta se poate conduce doar daca este semnat un contract de leasing in care chinezii detin masina iar soferul platesti lunar un abonament.
Pentru gama Nio ET7 abonamentul lunar este de Nio 1.300 de euro, pret pentru care clientul nu primeste decat masina cu un numat limitat de km.
Daca aceasta se strica Nio acopera orice dauna ca si in segmentului leasingului operational, insa asigurarea nu este inclusa in abonamentul lunar de 1.300 euro.
In total, daca vei vrea sa conduci o masina electrica chinezeasca in Europa trebuie sa platesti in medie 1.500 euro pe luna cu conditia sa nu depasesti un anumit numar de km stipulat in constract asemnea leasing-ului operational.
In Europa prima generatie de Renault ZOE avea un asemenea sistem de plata in care soferul nu detinea bateria, acesta platind o suma lunara pentru utilizarea bateriei. Dupa esecul comercial al leasingului pentru baterie, cei de la Renault au decis sa vanda clientilor intreaga masina!
“Users will be able to lease a car with a 75 gigawatt hour battery for 1,199-1,295 euros ($1,171-$1,264) a month depending on the length of the subscription, which can be as short as a month.”
Chinezescul NIO ET5 cu bateria de 150 kwh merge 1000 de km cu o singura alimentare