Dacia revine pe piata in acest an cu o noua varianta a cutiei secventiale Getrag cu 6 trepte, cutie revizuita si care echipeaza intreaga gama Renault si mai nou Ford Fiesta.
Vezi ce zice Dacia despre aceasta cutie?
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2.
Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje : unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație.
Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menținând totodată un nivel al consumului de carburant și al emisiilor de CO 2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.
În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă.
Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.
Sistemul EDC menține treapta optimă pentru o viteză dată, evitând supraturarea motorului și asigurând astfel un control eficient asupra consumului de carburant și al emisiilor de CO2.
MOTORIZĂRI
Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare și care răspund normei Euro 6D Full.
Diesel :
dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Benzină :
– TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
– TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
– TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
– TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.