Cu toate acestea, este bine de avut învedere că anvelopele de iarnă oferă o aderență absolută, în toate condițiile meteo aduse desezonul rece.
Contrar prejudecăților răspândite despre anvelopele pentru mașinile electrice,șoferii nu trebuie să își facă griji cu privire la rezistența acestora. Anvelopele pentru vehiculeleelectrice se uzează mai lent decât cele pentru mașinile tip ICE (motor cu combustie internă).Vehiculele electrice sunt mai puternice și cântăresc mai mult decât mașinile ICE. De aceea, pentruanvelopele cu care sunt dotate, există câteva cerințe specifice.
Cele mai importante trei criterii decare șoferii trebuie să țină cont atunci când aleg un set de anvelope pentru un vehicul hibrid sauelectric sunt: siguranța, rezistența scăzută la rulare și zgomotul redus. Rezistența redusă la rulareextinde autonomia vehiculului, în timp ce vehiculele electrice sunt silențioase, iar zgomotul de rularescăzut este un beneficiu esențial în ceea ce privește confortul.Un alt aspect de care șoferii trebuie să țină cont este natura anvelopelor cu care vor să își dotezemașina – de iarnă sau all-season.
“Dacă folosiți mașina mai mult iarna și pe drumuri mai puțin calitative, recomand achiziționarea unuiset de anvelope de iarnă. Este o investiție sigură, care merită făcută.
Designul anvelopelor all-seasonfavorizează caracteristicile necesare vara, însă nu oferă suficientă aderență pe timp de iarnă.”, spuneMikko Liukkula, Development Manager, Nokian Tyres.Acesta demontează miturile legate de rezistența scăzută a anvelopelor pentru vehiculele electrice.Deși vehiculele electrice au multă putere și cuplu motor, ele nu sunt foarte pretențioase în materie deanvelope.
Mikko Liukkula, Development Manager Nokian Tyres: “După o iarnă de condus,anvelopele Nokian Tyres nu s-au uzat mai mult de 1 mm.”“Anvelopele de pe o mașină electrică modernă se uzează mult mai lent decât anvelopele de pe omașină cu un motor tradițional, cu combustie internă. Acest lucru se datorează unui control bun altracțiunii. Sistemele de asistare a șoferului reduc alunecarea prin utilizarea reglării rapide a puteriimotorului electric.
Acest sistem este mult mai rapid decât la vehiculele ICE, acolo unde sistemul sebazează pe frânarea și limitarea turației motorului.”, spune Liukkula.“După 12.000 de kilometri parcurși iarna trecută cu Tesla pe care o conduc, uzura anvelopelor deiarnă a fost mai mică de un milimetru.”, completează acesta.
Nokian Tyres folosește mai multe vehicule electrice decât vehicule ICE în testele sale pentruanvelope, ceea ce oferă companiei cunoștințe vaste despre alegerea potrivită a anvelopelor pentrudiferite modele de mașini electrice.