În calitate de jucător important în electrificarea segmentului C cu o ofertă dublă, ë-C4 și ë-C4 X, Citroën propune o combinație nouă de motor electric/baterie pe aceste două modele.
Această nouă aplicație, care combină un motor electric nou de 115 kW (156 CP) cu o baterie nouă de 54 kWh cu o densitate de energie îmbunătățită, oferă o plăcere sporită de conducere și autonomie extinsă până la 420 km în ciclul WLTP.
Disponibilă inițial pe nivelul de echipare Shine, această nouă ofertă vine în completarea actualei versiuni de 100 kW (136 CP) cu o autonomie de până la 360 km și face parte dintr-o campanie de promovare a modelului.
Noile versiuni pot fi comandate începând de astăzi, 3 Mai, la prețuri începând de la €46. 700 (incl. TVA) pentru ë-C4 și €47.700 pentru ë-C4 X.
TEHNOLOGIE 2023:
Ë-C4 și ë-C4 X oferă un motor electric nou cu autonomie extinsă, care le permite să depășească valoarea simbolică de 400 km (în ciclul mixt WLTP). Motorul și bateria acestui nou grup motopropulsor electric au fost concepute pentru a fi mai eficiente și beneficiază de progrese tehnologice majore.
Motorul: un motor electric sincron hibrid (HSM) de 115 kW sau 156 CP, care a înlocuit motorul electric sincron cu magnet permanent. Acesta dezvoltă o putere suplimentară de 15 kW (20 CP), menținând în același timp un nivel ridicat de eficiență. Motorul este capabil să genereze un cuplu de 260 Nm, disponibil instantaneu, oferind o reacție imediată și plăcere de a conduce.
Bateria: o baterie nouă de 54 kWh, cu 4 kWh mai mult decât oferta electrică actuală. Compactă, dotată cu reglare termică prin lichid și cu o pompă de căldură standard pentru încărcare rapidă, are o chimie diferită și cuprinde 102 celule și 17 module.
În loc de 60% nichel, 20% mangan și 20% cobalt, această baterie litiu-ion de înaltă tensiune are un raport mai mare de nichel (80% nichel, 10% mangan și 10% cobalt), rezultând o densitate energetică îmbunătățită și o durată de viață mai lungă a bateriei.