In ultimii ani MonteazaGPL tot a aratat practica ilegala de a incarca butelii de aragaz de la statiile de GPL auto, situatie extrem de periculoasa atat pentru cel care incarca cat si pentru cei care vin cu aceste butelii.
De fapt, butelia de GPL de ARAGAZ este un recipent care NU ARE un sistem de MULTIVALVA, adica acel sistem care sa arunce controla GPL in cazul in care creste presiunea din butelie sau cand exista probleme cu racordul de alimentare.
In viata reala, vedem cu milioane de romani merg fara sa stie la statiile de GPL Auto de la coltul strazii pentru a incarcar cu autogaz butelia care are nevoie de aragaz ( asa se numeste gazul pentru gatit!).
O diferenta clara este aceea ca aragazul are in componenta sa si odorant de etil mercaptan, adica acel gaz CARE NU ARDE insa care miroase urat pentru ca sa-ti dai seama ca focul este stins sau ca sunt scurgeri.
Incarcarea buteliei de casa ” negresa” cu GPL este ilegala si extrem de periculoasa
GPL-ul AUTO NU ARE acest odorantde etil mercaptan, adica daca incarci la statia de GPL si sunt probleme cu butelia sau etanseitatea sa in bucatarie nu vei avea nici o sansa de scapare pentru ca metanul si butanul nu au miros!
Acesta este motivul pentru care iarna mor sute de romani intoxicati cu GPL Auto care scapa din buteliile de aragaz incarcate ielegal. ( PROBLEME la butelia de aragaz: slăbirea fixării furtunurilor de legătură; prezența deformării, fisuri în garnituri; apariția găurilor în furtun în procesul de utilizare prelungită; slăbirea robinetului de gaz; uscarea lubrifiantului; greșit montare pe placă.)
O alta problema a butelei de ARAGAZ este aceea ca nu are multivalva, iar vara se strange in era presiune care nu are unde sa iasa cand se alimenteaza. Sunt oameni care spun ca daca tai o butelie de aragaz la fier vechi descoperi ca jumatate este apa, insa acestia nu stiu ca in cei 30-50 de ani de utilizare presiunea si GPL-ul auto au permis aceste depuneri.
La automobilele pe GPL este recomandat ca la fiecare 5 ani sa mergi la un service autorizar sa aerisesti butelia, montatorii manevrand multivalva pentru a scadea presiunea si pentru a permita incarcare buteliei la capacitatea initiala.
GPL AUTO NU ARE NICI O LEGATURA CU BUTELIA DE ARAGAZ!
Utilizarea unei instalatii de GPL montata intr-un service autorizari RAR cu componente NOI conform normelor de siguranta din UE in 2023 fac ca masina pe GPL SA FIE MAI SIGURA DECAT CEA CARE MERGE DOAR PE BENZINA!
Sistemele de siguranta precum MULTIVALVA, SUPAPA PRESIUNE DE PE REDUCTOR SI ELECTRONICA instalatiei de GPL fac ca aceste masini sa fie cele mai sigure de pe sosele chiar si in caz de accident!
Vezi video camera ascunsa AICI!
Bate câmpii rău de tot.
GPL auto este foarte bun și pe uz casnic. Are putere mai mare și are și mirositoare în el. Problema este ca încărcat la pompa auto nu are limitator care sa oprească la 80% din volum.
Buteliile casnice se încarcă oficial la cantar și astfel se asigura max 80% încărcarea.
Nu ai cu cine vorbi, nu vezi ca toți fac pe cunoscătorii și sunt plini de răutate? Problema se poate rezolva de către angajatul de la pompa care sa nu încarce mai mult de 70-80%, ca se știe capacitatea butelie și se vede pe ecranul stației câți litri s-au băgat în butelie
De acord. Dar unde mai poti incarca o butelie de camping sau butelii din compozit folosite in rulote? Toata lumea vorbeste numai de buteliile de aragaz, de gpl auto dar nimeni nu vine cu o solutie si pentru acest segment de consumatori care este in crestere an de an. Poate ca aparitia unor statii omologate, cu echipamente omologate si un cadru legislativ adecvat ar aduce situatia in normalitate, asa cum se poate in alte tari din UE spre care privim de fiecare data când ne lovim de probleme care ne complica viata. DAR, oare exista pricepere si curaj din partea oficialilor?
GPL-ul are propan în compoziție , în acest fel arderea conferă puterea necesară motorului . Butanul folosit la buteliile clasice este mai puțin exploziv , mai slab .
Frate, hai sa fim sinceri. Ca e propan, ca e butan, ambele explodează dacă exista scurgere și o flacără. Dacă butelia e buna și nu sunt scurgeri sau improvizații, nu se întâmplă nimic. S-au făcut sute de milioane de reîncărcări la gpl zecile astea de ani și nu cred ca ai văzut la știri zilnic explozii
Și să dai 80 de lei pe o butelie la schimb sa te tina 1 săptămână asta este afacere …
Până anul 2023 nu a mai încărcat lumea butelii la stații gpl și nu sa întâmplat nimic . Acum am găsit motiv sa facem vânzare la buteliile la schimb .
Despre spitalele in care ardem de vii nu se pun restricții. Încă de ia șpagă la greu .Nu te baga nimeni in seama daca nu ai bani.
Prietene este ilegal, ce nu inteleg…. si daca mergi cu masina sa incarci butelia aragaz la statia de GPL inseamna ca nu esti sarac pentru ca detii o masina ( ITP, RCA, impozit, combustibil etc!).
Saracia este doar in capul romanului care considera ca face de 30 lei economie!
Da,intentia articolului este buna.cu parere de rau ,tara e gresita.analfabetii functionali sunt peste tot….
Încărcarea de Gpl auto in butelie trebuie sancționată prin închisoare pentru ca odată încărcată pleci cu ea in trafic și plus de asta unde o duci in apartament sau acasă mai omori și vecini. Gpl auto este de auto iar Gpl de aragaz este alta treaba și PUNCT
Hai nu ma înnebuni. De zeci de ani se practica asta și nu s-a întâmplat nimic. E gaz bă omule, și în buteliile lor tot gaz e și tu la apartament tot cu gaz te încălzești, deșteptule care ești. Câte clase ai? Vad ca virgula nu știi sa o utilizezi, dar îți dai cu părerea.
Bai nenea admin, care cam bați câmpii. Știi cât costa o butelie încărcată de la ăștia, cu butelia ta la schimb? 90 lei. Știi cât ține? 3 săptămâni, uneori o luna.
Stii cu cât încărca lumea butelia de la gpl? 50 lei. Știi cât ținea? 2 luni minim. Acum fa Dorele un calcul și zi-mi cât făceau economie, și apoi jignește lumea.
Ca primesc oamenii butelii ruginite, vechi de zeci de ani, nu zici nimic. Dar te roade ca încarcă la gpl.
Nu este voie….ce nu intelegi!
Au unii “negrese” din anii 70 pe care le incarca la statia de GPL ileagal si nu prea mai merge acum!
Observ ca toata lumea vorbeste si in articol si in comentarii in necunostiinta de cauza.
1. butelia are pe robinet supapa de siguranta care elibereaza controlat gazul in caz de crestere masiva a presiunii din interior.
2. GPL-ul auto nu are metan si butan ci propan si butan, si da, au metacarptan pentru detectare in caz de scapari.
3. Singura metoda LEGALA de incarcare a buteliilor este prin statie AUTORIZATA pentru acest lucru, care intre rezervor si dispenser are conectat un cantar pentru a se putea stabili exact cantitatea incarcata!!!.
4. ABSOLUT TOATE buteliile care ajung la statii de GPL pentru incarcare, nu au VTP valabil (verificare tehnica periodica), ci ba mai rau, butelii straine (rusesti,poloneze) din anii 70,80 care trebuiau de mult casate, ceea ce reprezinta un mare pericol.
5. LITRUL nu este tot una cu KG cand vine vorba de GPL auto, este aproximativ 2 la 1 (2L gpl aprox 1 kg gaz), si astfel mentalitatea de rahat a romanului, crede ca face mare afacere cand de 50 lei vede pe pompa ca baga sa spunem 20L de gaz….
” mentalitate de rahat a romanului ” – se numește mentalitate de ” om gospodar sau de om chibzuit ” , totul tine de gospodărirea bugetului fiecăruia. Exista butelii multivalva pentru rulote, exact ca o butelie de aragaz, doar ca are supapa multivalva ca și rezervoarele gpl auto. Problema este unde încărcam buteliile gpl din material compozit pentru utilaje ( motostivuitor, generator de curent, centrale termice și alte utilaje dotate cu carburator convertibil pe gpl ? Ok, este ilegal la stațiile gpl auto, dar unde sunt stațiile alea autorizate pentru asa ceva, sau sa înțeleg ca de fapt aceste stații nu exista și de aici de fapt și de drept a apărut aceasta problema. Pentru ca, dacă aceste stații ar fi existat sau dacă ar exista, atunci nu ar fi aceste probleme.
Toata chestiunea asta cu butelii nu este decât manevra când dai butelii la schimb și îți dă una ruginita și cu filetul stricat și jumătate cu apa cu cu 90 lei sa te tina o săptămână iti convine? Dc vorbiți aiurea fără sa fiți în cunoștință de cauza ?eu incar butelii de ani de zile la stații gpl și nu am avut nici o problema. Problemele le fac hoții și pungasii care nu se mai satura de furat .ar vinde-o și mamasa sa mai pună ban pe ban pana la urma nu cel cu butelia a fost vinovat ci cei de la stație au fost în neregula de sa întâmplat ce s-a intamplat. Ei au avut probleme și nereguli la stație nu la butelie .ai sa nu mai înghițim gogoșile altora care zic ca ei știu tot și ca buteliile sunt problema .aici se învârt niște manevre cu încărcarea buteliile și la tara și peste tot .nu mai poate ei fura cât vor și înșela cu apa în butelii etc .Când a fost în cartierul militari explozia intr-un centru de butelii chiar lângă calea ferata pe Moinești cu torcatoarelor cine a fost vinovat ?nu smecherii care încărcau butelii?s-au încuiat înăuntru sa zică ca este închis și ei înjumătățește buteliile cu apa de iau blestemat tot cartierul și ce s-a intamplat în timp ce făceau manevra cu golirea butelii băgând apa u unul din cei 3 au aprins o țigară înăuntru și s-a produs explozia de s-a auzit tot cartierul dr taberei o suta și ceva de butelii au sărit în aier iar pe ri ia făcut carne ptr cârnați ia lipit pe pereții de tabla a baracii .asta o știu ca fr meu locuiește chiar acolo .când a început suflul acela de la butelii ei s-au speriat și au bătut cât au putut de tare în pereții de tabla a baracii și pana sa se ducă fratele meu cu o ranga sa spargă lacătul a început explozia .cam asta a fost și erau niște cozi imense și la butelii deci în concluzie sa nu uitam cine a fost și cine este vinovat în toată treaba asta
“Gospodarii” sunt inconștienții fără școală care își pun viața lor și a altora în pericol pentru 2 bani! Niste prăpădiți care se uită si la 10 lei amărâți! Am lucrat la o stație de încărcare a buteliilor. Buteliile se verifică după încărcare în baie de apă, riscul de scurgere a gazelor e mai mic (rămâne riscul se scăpări la racordarea buteliei acasă la client). Încărcarea repetată la benzinărie crește riscul de scăpări de gaze fără a fi detectate.