In urma unui test de consum realizat de catre TFL in SUA, acestia au descoperit faptul ca un pick-up de clasa mica precum noul Nissan Navara 2022 este de fapt mai economice decat un pick-up full size cu mult laudata motorizare Hybrid.
Spre socul americanilor, japonezii ofera sub capota lui Frontier-Navara un V6 pe benzina de 3.8 litri aspirat care ofera 310 CP si care este cuplat la o cutie automata cu 9 trepte.
De partea cealalta Ford F150 are sub capota un V6 de 3.5 litri twinturbo de 430 CP si peste 700 de Nm care din pacate consuma in realitate mai mult decat motorizarea clasica aspirata.
Mai mult decat atat, Ford-ul are si o cutie automata cu 10 trepte care oficial trebuia sa reduca si mai mult consumul in regim de autostrada.
TFL spune ca Frontier de 3.8 litri consuma doar 10.6 litri de benzina la 100 de km, in timp ce F-150 consuma peste 11 litri.
Acum se poate observa faptul cum evolutia motoarelor pe benzina turbo nu aduc de fapt o reducere a consumului de benzina, ci doar o reducere a capacitatii cilindrice si mult mai multe probleme tehnice in 10 ani de utilizare sau 300.000 de km.
Motorul pe benzina clasic aspirat cu injectie multipunct a fost apogeul industriei auto la capitolul fiablitate si de ce nu, eficienta in timp pentru ca avea putine probleme si consuma in realitate mult mai putin decat motoarele turbo cu injectie directa!