In realitate vorbim de cel mai bun motor VR construit de catre VW in anii 90, si aici amintim vechiul insa apreciatul Golf III VR6 de 2.8 litri.
Acum sub capota unui Bentley Continental GT sau a SUV-ului Bentayga se gaseste un motor comercializat de catre Bentey si VW drept W12 care din pacate nu este nimic altceva decat un mare VR12.
Si cel mai bine de observa dupa cum sunt aranjati cilindrii in fiecare banc, doi cate doi in trei segmente diferite. Adica acest VR12 nu are nici o legatura cu motorul vechi W12 care echipa gama Audi A8 sau VW Phaeton in anii 2000.
Diferenta intre un W si un VR este data de cele 15 grade intre cilindri si unghiul de 60 degrade al V-ului!
Noul VR12 are o cilindree de 5950 cmc, atat injectie directa FSI cat si o injectie multipunct clasica MPI, doua axe cu came pe fiecare banc si doar 4 supape pentru fiecare cilindru in parte.
Cele doua turbine sun produse de catre Bosch Mahle si ofera in total o putere maxima de 635 CP si 900 de Nm.