Este vorba de testarea in conditii atat de laborator cat si de conditii normale pe circuit a celor mai imporante masini diesel comercializate in Europa.
In aceasta categorie intra si modelele Dacia si Renault pentru ca motorul diesel 1.5 dCI mult indragit de catre romani este si unul dintre cele mai bine vandute in gama francezilor.
Aceste teste arata ca motorul 1.5 dCi are emisii de NOx in aerul exterior de peste 10x mai mari decat cele ale unui diesel 2.0 TDI Volkswagen.
Germanii au recunoscut ca motorizarea lor are probleme insa pana acum nu exista nici o referire la emisiile reale ale masinilor Dacia care se vand in proportie de 80% cu motorul 1.5 dCI.
Pentru a intelge mai bine nivelul foarte mare al emisillor motorul Dacia am atasat informatiile oficiale UTAC despre poluearea reala a motorului mult apreciat de cei care vor sa mearga extrem de economic, insa se pare si extrem de poluant.
Mai mult decat atat vezi si primele imagini cu un model Dacia Duster aflat in testele UTAC din Franta.