Este greu de crezut cum una dintre cele mai fiabile masini de clasa mica din istorie a ajuns sa fie vandut cu 3.700 euro mai putin decat o banal Dacia Sandero Stepway 2022.
Piata auto din Romania a ajuns sa fie una incredibila pentru ca vorbim de masini cu o calitate discutabila sa fie vandute chiar si cu 30% mai scump decat in anul 2019 inainte de pandemica Sars COV2.
Exemplul cel mai bun este cel al lui Mitsubishi Space Star 2022 care se vinde cu Rabla cu un pret de 8.500 euro pe piata din Romania, in timp ce un model Dacia Sandero Stepway se vinde cu tot cu Rabla cu un pret de 12.200 euro.
Si ca sa fim sinceri, am luat in calcul versiunile de baza unde am pus doar vopseaua metalizata platita extra.
DE CE DACIA COSTA CU 3.700 EURO MAI MULT?
Aici pot raspunde doar cei de la Dacia care au o politica de preturi extrem de ciudata care duce automata la cresterea profitului fara ca masinile sa ofere nimic in plus fata de modelele din anii precedenti.
Japonezul are sub capota un motor cu 3 cilindri de 1.2 litri fara turbo si 71 CP/102 Nm, in timp ce Dacia are un motor de 999 cmc turbo de 90 CP/140 Nm, motor care nu are nici o sansa sa-l egaleze pe japonez la capitolul fiabilitate!
Si aici amintim de un SpaceStar identic cu cel vandut in Romania la 8.500 km care a mers fara probleme 660.000 km!
Rusine pentru Audi, VW, BMW, Mercedes si Opel! Un Mitsubishi Space Star merge 666.000 de km fara probleme
Acum vedem cum cel mai ieftin model Mitsubisi a reusit sa mearga peste 414.000 de mile, adica peste 660.000 de km fara probleme tehnice.
Numele sau este Mitsubishi Space Star si se vinde si in Romania cu motorizarea pe benzina de 1.2 litri FARA TURBO plus cutia CVT, mecanica care se afla intr-o stare impecabila chiar si peste 667.000 de km.
De fapt masina a fost data gratuit de catre cei doi proprietari dealerulu pentru a arata lumii cat de fiabil este un motor pe benzina ASPIRAT cu 3 cilindri si cutia CVT produsa tot de catre Mitsubishi.
Evident cei doi au primit un Mitsubishi Space Star NOU NOUT.
Un Space Star are un pret de 6.900 euro TVA inclus cu Rabla chiar si pentru piata din Romania!
Cat despre “performantele” industriei auto germane vedem foarte bine in majoritatea unitatilor service din Romania, respectiv mari probleme tehnice cu distributii care se rup, cu transmisii automate si manuala care nu mai tin nici 150.000 de km si de ce nu turbine, injectoare si alte accesorii care cedeaza chiar si dupa 4 ani de utilizare.