Noile anvelope MICHELIN ENERGY E-V vor echipa toate modelele Renault ZOE de 15” şi 16”.
Produse inovatoare, anvelopele MICHELIN ENERGY E-V vin să completeze sistemul „Range OptimiZEr” dezvoltat pentru Renault ZOE, care integrează o multitudine de inovaţii concepute pentru a creşte autonomia de funcţionare a vehiculului, indiferent de condiţiile de rulare.
De exemplu, în afara oraşului, în funcţie de tipul de utilizare, aceste anvelope pot creşte cu până la 6% autonomia de funcţionare a maşinii Renault ZOE.
Scopul Michelin este acela de a concepe anvelope care să ajute la reducerea consumului de energie, menţinând aceleaşi performanţe din punct de vedere al siguranţei – în special aderenţa pe carosabil umed – şi al longevităţii. Michelin se preocupă permanent de îmbunătăţirea simultană a performanţelor anvelopelor.
Preocuparea constantă în ceea ce priveşte echilibrul performanţelor a constituit un motiv important care a stat la baza deciziei Renault de a pune bazele acestui parteneriat.
Rezultat al unei perioade de cercetare de peste 20 de ani care a vizat dezvoltarea de soluţii pentru reducerea consumului de energie şi al emisiilor de carbon, anvelopele MICHELIN ENERGY E-V integrează astăzi cele mai avansate tehnologii Michelin pentru a asigura o mobilitate ecologică şi sigură, exact ceea ce oferă Renault ZOE.
Ce rol joacă anvelopa în optimizarea autonomiei de funcţionare a vehiculelor electrice?
Anvelopa joacă un rol cheie în consumul de energie al vehiculului. Anvelopele sunt responsabile pentru aproximativ 30% din consumul de energie în cazul vehiculelor cu transmisie electrică.
La fiecare rotaţie, anvelopa se deformează atunci când intră în contact cu solul. În timp ce structura anvelopei se deformează, compuşii acesteia se încălzesc şi o parte din energia transmisă de motor se pierde.
Prin reducerea încălzirii compuşilor anvelopei se diminuează şi consumul de energie. Dar tehnologiile dezvoltate de Michelin nu se opresc aici.
La rulare, anvelopa MICHELIN ENERGY™ E-V se încălzeşte foarte puţin, asigurând astfel reducerea consumului de energie, dar, la frânare, cauciucul din suprafaţa de contact se încălzeşte rapid, ceea ce duce la scăderea distanţei de frânare