Aceasta politica de reducere a capacitatii motoarelor vine ca efect la noile norme de poluare tot mai restrictive ale oficialilor de la Bruxelle.
Migrarea de la motoarele de peste cinci litri in configuratie V8 spre cele de maxim trei litri V6 se poate observa cel mai bine peste ocean unde Ford si Cadillac au anuntat deja disparitia in perioada umratoare a marilor V8-uri mari consumatoare de benzina. Singura optiune pentru a pastra o putere maxima de top insa a reduce consumul de benzina este o supraalimentare inteligenat a motoarelor, sistem care permite sa impace cu succes amebele parti.
Ce este surprinzator este si faptul ca aceasta politica de reducere a mtoarelor se va aplica si celor diesel de peste trei litri. Directorul tehnic al constructorului german Mercedes, Thomas Weber a anuntat ca in prezent marca se gandeste serios sa dezvolte o noua generatie de motoare de 1.4 si 1.6 litri foarte performante pentru viitoarele clase A si B. Noutatea se gaseste la configurarea cilindrilor care, se pare ca sunt doar trei pozitionati in linie.